dbekken Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 Har kjørt en stund med kast i skivene på hjulene fremme. Dette resulterer jo i at det er vibrasjon i det jeg bremser ned. Når jeg var på verksted og satt inn forsterket clutch bekreftet de at det var kast i skivene og opplyste om at jeg ikke trenger å bytte klosser (da disse er ganske nye). Det vil holde å bare bytte skiver. Men ikke bare rister det når jeg bremser, det piper også. I det jeg bremser hardt slutter det og så begynner det igjen kort tid etter. Dette når jeg kjører i lav hastighet, det forsvinner noe i høyere hastighet. Spørsmålet mitt er: Det er vel fortsatt kast i skivene som gjør dette?
Reef89 Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 At det piper i bremsene når en bremser i lav hastighet (for eks. kø kjøring) er fordi at det er gjort en dårlig jobb med skifte av klosser eller skiver (dette bør så klart skiftes samtidig) at personen ikke har vasket rent nok og smurt godt med pasta på både klossene og stempelet. quandt1960 reagerte på dette 1
dbekken Skrevet November 3, 2015 Forfatter Skrevet November 3, 2015 En ting er at det piper når jeg bremser i lav hastighet, det piper også noe når jeg bare kjører uten å bremse også. Det piper i "puljer". Som sagt var skivene og klossene byttet nylig rett før jeg kjøpte bilen og så har det blitt kast i skivene etter kort tid. Dette visste jeg også når jeg kjøpte den, at jeg skulle bytte disse. Men når verkstedet forteller meg at jeg ikke trenger å bytte klosser så trenger jeg vel ikke det? De er jo så godt som nye. Det er også skivene, men de må byttes pga kast. Jeg lurer bare på om disse lydene kommer kun fra kast i skiver.
Eivind320x Skrevet November 3, 2015 Skrevet November 3, 2015 Bestilte skiver og klosser pluss slitasjevarseler fremme fra autodeler.co.no i Bosch kvalitet kostet dette meg 2500kr. 5500kr koster delene i original forpakning. dbekken reagerte på dette 1
dbekken Skrevet November 4, 2015 Forfatter Skrevet November 4, 2015 Bestilte skiver og klosser pluss slitasjevarseler fremme fra autodeler.co.no i Bosch kvalitet kostet dette meg 2500kr. 5500kr koster delene i original forpakning. For en pris! Fant jo bremboskiver her til en bra pris! Tusen takk for tipset!
Eivind320x Skrevet November 5, 2015 Skrevet November 5, 2015 Så bra Husk at det kommer mva på deler og frakta. Men likevell billigere enn GS på identiske deler. De brukte 8 dager på levering fra Tyskland. Dette er dekkonline for bildeler dbekken reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå