j0rgz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 (endret) Hei Tenkte jeg skulle dele litt planer og hva som er gjort å hva som skal gjøres på min e39 520i 1998 modell Jeg kjøpte den for ca 2/3 år siden og har gjort en del med den og begynner og bli ganske fornøyd med bilen men er ikke helt ferdig ennå Planer som jeg vil gjøre på bilen: Badlook panser, Facelift baklykter, powerfleks foringer, M bakfanger, lippe på m frontfangeren, ta det meste av rust, bytte motor (IGJENN ventilflyt denne gangen ) Xenon i grøftlys, Sort taktrekk, og en del andre små ting. Slik så den ut når jeg kjøpte den Motorbytte etter jeg bygde den om til manuell Bytte av motor pga rådebank (tror jeg) var i vertfall stygg bankelyd Sånn ser den ut den dag i dag (Senking, Nye felger, lakkert frontfanger, bytett håndtak (utvendig), Takvinge, CCFL ringer i depolyktene, Bytett fra gråe manuelle stoffseter til sortskinn (elektrisk forran) la opp ledninger selv. Sotet 50% forran, nye baklykter da de gamle var sprukket, og mye annet snaks Endret November 2, 2015 av j0rgz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Pen E39! Fjern lyktesenkere, få på originale facelift baklykter og dropp planen om badlook-panser så blir det for enda bedre Blir det 2.0 når du bytter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Takk hehe liker badlooken litt jeg Skulle ønske om en 2.8 ja men en kompis av meg har netopp kresjet sin 520, med en motor som har gått ca 197.000 og den har ny topp og nye coiler så d blir sikkert så jeg kjøper motoren hannes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Høres bra ut det Ombygging til 528 er faktisk enkelt å godkjenne har jeg funnet ut, hvis du vil det også. Men synes nok ikke på EU o.l. uansett, de er jo like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Ooh nais! Følger med her! E39 er badass uansett motor og look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 ja, men det er veldig dumt at 528 ikke kom til manuell i norge (har jeg hørt) men har hørt at når folk bygger om til manuell så bruker de 523/525 kasser så det har jo vært ganske kult å hatt i en 528 motor for jeg savner draget veldig i 520'n men men... når jeg her en 520 på handa så tror jeg det blir 520 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Gabz selger hele bilen sin billig hvis du trenger den (egentlig ikke, jeg bare mobber han fordi han bytter bil hver 14.dag sånn ca) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Ooh nais! Følger med her! E39 er badass uansett motor og look Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Skjønner det 520 går helt greit spør du meg. Har jo det selv. Nå har jeg ikke noe 523, 525 eller 528-erfaringer å sammenligne med da, men Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Gabz selger hele bilen sin billig hvis du trenger den (egentlig ikke, jeg bare mobber han fordi han bytter bil hver 14.dag sånn ca) Hehe, har hatt delebil tidligere jeg, men hadde vært kult å fått i en 528 med bra motor og facelift billig da Men pengboka tilsier ikke noe delebil eller speiselt dyre deler nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Skjønner det 520 går helt greit spør du meg. Har jo det selv. Nå har jeg ikke noe 523, 525 eller 528-erfaringer å sammenligne med da, men Jeg satt på en 528 her om dagen bilen er ikke i bra stand, tror heller ikke motoren er i sitt fulle fordi den dro litt dårlig til å være en 528 men jeg har heller ikke mye erfaring med disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 (endret) Er nå bare 42 hester forskjell på dem da. Og automatkasser tar en del av det. Også har nok en del ponnier forsvunnet fra stallen siden den rullet ut av fabrikken. Men forbruket er så å si likt da. Endret November 2, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Er nå bare 42 hester forskjell på dem da. Og automatkasser tar en del av det. Også har nok en del ponnier forsvunnet fra stallen siden den rullet ut av fabrikken. Men forbruket er så å si likt da. joda, men det som er dumt med 520 er jo at den har mest forbruk i forhold til hester.. 520 er jo motoren som har største forbruk på bensin har jeg hørt i forhold til andre bensin motorene, jeg hadde jo faktisk 1.6 l på mila en gang med gamle motoren min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Ja, det er jo sant. Min bruker ca 1,2 på mila ved pen kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Ja, det er jo sant. Min bruker ca 1,2 på mila ved pen kjøring ligger som regel på 1,2 eller 1,3 min også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå