Gå til innhold

Bmw e39 520i


j0rgz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :wave:

Tenkte jeg skulle dele litt planer og hva som er gjort å hva som skal gjøres på min e39 520i 1998 modell  :)

 

Jeg kjøpte den for ca 2/3 år siden og har gjort en del med den og begynner og bli ganske fornøyd med bilen men er ikke helt ferdig ennå :)

 

Planer som jeg vil gjøre på bilen:

Badlook panser, Facelift baklykter, powerfleks foringer, M bakfanger, lippe på m frontfangeren, ta det meste av rust,

bytte motor (IGJENN #-o ventilflyt denne gangen :oops: ) Xenon i grøftlys, Sort taktrekk, og en del andre små ting.

 

 

Slik så den ut når jeg kjøpte den  :)

 

post-55248-0-26329300-1446475977_thumb.j

post-55248-0-35894900-1446475978_thumb.j

post-55248-0-16613100-1446475979_thumb.j

 

Motorbytte etter jeg bygde den om til manuell  :mrgreen:

 

post-55248-0-65272100-1446476047_thumb.j

 

Bytte av motor pga rådebank (tror jeg) var i vertfall stygg bankelyd :|

 

post-55248-0-87778400-1446476043_thumb.j

 

Sånn ser den ut den dag i dag  :mrgreen:  (Senking, Nye felger, lakkert frontfanger, bytett håndtak (utvendig), Takvinge,

CCFL ringer i depolyktene, Bytett fra gråe manuelle stoffseter til sortskinn (elektrisk forran) la opp ledninger selv. Sotet 50% forran, nye baklykter da de gamle var sprukket, og mye annet snaks ;)

 

post-55248-0-94182400-1446475784_thumb.j

post-55248-0-69975900-1446476135_thumb.j

post-55248-0-00370700-1446476140_thumb.j

post-55248-0-28846300-1446476144_thumb.j

Endret av j0rgz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk  :D

hehe liker badlooken litt jeg  :wub:

Skulle ønske om en 2.8 ja men en kompis av meg har netopp kresjet sin 520,

med en motor som har gått ca 197.000 og den har ny topp og nye coiler så d blir sikkert så jeg kjøper motoren hannes  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det er veldig dumt at 528 ikke kom til manuell i norge (har jeg hørt) men har hørt at når folk bygger om til manuell så bruker de 523/525 kasser :) så det har jo vært ganske kult å hatt i en 528 motor for jeg savner draget veldig i 520'n men men... når jeg her en 520 på handa så tror jeg det blir 520  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz selger hele bilen sin billig hvis du trenger den (egentlig ikke, jeg bare mobber han fordi han bytter bil hver 14.dag sånn ca) ;)

Hehe, har hatt delebil tidligere jeg, men hadde vært kult å fått i en 528 med bra motor og facelift billig da  :whistle:

Men pengboka tilsier ikke noe delebil eller speiselt dyre deler nå  :whatever:  =;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det :) 520 går helt greit spør du meg. Har jo det selv. Nå har jeg ikke noe 523, 525 eller 528-erfaringer å sammenligne med da, men :roll:

Jeg satt på en 528 her om dagen bilen er ikke i bra stand, tror heller ikke motoren er i sitt fulle fordi den dro litt dårlig til å være en 528 men jeg har heller ikke mye erfaring med disse  :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå bare 42 hester forskjell på dem da. Og automatkasser tar en del av det. Også har nok en del ponnier forsvunnet fra stallen siden den rullet ut av fabrikken. Men forbruket er så å si likt da.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå bare 42 hester forskjell på dem da. Og automatkasser tar en del av det. Også har nok en del ponnier forsvunnet fra stallen siden den rullet ut av fabrikken. Men forbruket er så å si likt da.

joda, men det som er dumt med 520 er jo at den har mest forbruk i forhold til hester.. 520 er jo motoren som har største forbruk på bensin har jeg hørt i forhold til andre bensin motorene, jeg hadde jo faktisk 1.6 l på mila en gang med gamle motoren min  :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...