sexeren Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 (endret) Hei, vindusspylingen for frontvindu sluttet og virke. Og kort tid etter sluttet spyling for frontlykter (Xenon) Jeg tok av innerskjerm og finner en beholder med 3 stk pumper. 1 stk stor med et kraftig rør helt til venstre, og 2 stk mindre pumper i midten og til høyre på beholderen. Jeg prøvde og kjøpe en pumpe som mekonomen hadde som skulle være fra 09/1997mod og oppover. Min er en 1997mod men kanskje tidligere en 09? For kontaktene på alle 4 pumper på denne har en halvmåne i begge endene. Mens den fra mekonomen og andre plasser jeg har skjekket er flat i den ene enden og har ingen styringer. Og lurer litt på hvorfor den har en liten beholder i motorrom som det står konsentrat på som også går til dysene i panser. Er det mulig jeg må skifte alle pumper eller går noen på det samme?? Er touring min men har hørt me en som har sedan og han har også 4 pumper totalt på 2 beholdere. Endret November 6, 2015 av sexeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet November 6, 2015 Forfatter Share Skrevet November 6, 2015 Tror jeg fant utav det. En stor for lyktespyling, en for frontvindu og en for bakvindu. Og den i motorrom er kun ekstra spyling viss du holder hendel lenge nåkk for ekstra mye skitt på vinduet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Det er en beholder for konsentrat som aktiveres med den lille bryteren på høyre hendel. (tror jeg ) Det er to måter å aktivere spylesystemet på. Den ene er å dra høyre hendel mot deg, og den andre er å trykke på den lille knappen på høyre hendel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Den lille beholderen er til intensiv spylerveske. Som MrBrum sier så aktiveres det ved et trykk på hendelen. Dette spyler kraftig på ruter og lykter. Sikker på pumpene er gåen, og ikke releet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet November 6, 2015 Forfatter Share Skrevet November 6, 2015 Har ikke sett så mye mer på det, hvor ligger relé for spyler pumper? Kan være sikring har gått også..? Må se nærmere på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Det ligger oppe bak hanskerommet, mener og huske det var blått. Hadde ut mitt da intensiven ikke funka, men det viste seg og være knappen på hendelen som ikke funka. Du kan jo sjekke om du får strøm i kontaktene først, er der ikke strøm så virker sansyneligvis pumpene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet November 6, 2015 Forfatter Share Skrevet November 6, 2015 Ja skal måle det først så gå videre på relé/sikring.. Takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå