Gå til innhold

Djwik's 02 525dat M-sport montert Dab Adapter


Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja i går fikk jeg deler til bilen min som jeg bestilte på lørdag fra bilxtra Tønsberg 

bestilte 1 viftereim sett med strammer og løpehjul 

1 AC klima reim og 1 reserve vifte reim 

noen bilder 

men viser seg at vannpumpa har litt av skylda for at den røyk da det har blitt kast i Aksel på vannpumpa sånn at reima ligger å gnager på strammehjulet 

reimene som var på ble bytta for 10-12000km siden

merke trucktec(koed) billig reimer synes ikke at disse var noe å skryte av

så har nå gått over til gates reimer 

 

 

 

 

 

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja da har man greid å dra seg hjem etter 1 uke i magaluf
hvor bil parken besto av bare vag og fransk tupperware på hjul :wink: hehe

har da i dag tatt meg den fri heten til å bestille ny vannpumpe til bilen da det har blitt kast i den slik at den sliter reim
bestilte samtidig ny egr termostat da bilen sliter med å holde drift temp selv etter at jeg bytta hoved termostaten

så tenker jeg får bruke lang helgen til det hvis jeg får deler noe jeg tviler på
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Yes 

idag skjedde nemlig det jeg venta på vannpumpa sa fuck IT og røyk på E18 retning Oslo i kø i dag ettermiddag pappa bruker min bil om dagen da jeg har firma bil 

jeg viste at vannpumpa mi var dårlig fikk ny i posten i går og denne blir Montert i løpet av helga eller 17 mai er også en fin dag å tilbringe i garasjen har stort sett pleid å bruke nasjonal dagen til å skru bil eller klar gjøre båt da det er min måte å feire på alt det andre er bare stress å mas men nok om det 

jeg måtte jo selvfølgelig leie henger å reise å hente bil å pappa langs E18 blei en lang dag og når trekk bilen mangler bunndrag å kraft i det heletatt så tar det sin tid hiace 2,4td 4wd men den er sliten da så den får gå til den stopper 

vannpumpa går rundt den sitter ikke fast men det er mye kast i Aksel ca 2,5cm(1") bevegelse i alle retninger noe som er veldig mye og det kan virke som en slange og evt vannrør har fått en smell av vifta da den lekker vann og vifta går borti en slange kobling ved Egr kjøler 

er så gøy når sånt skjer... NOT

image.jpeg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

image.jpegJa litt sein oppdatering men

på søndag fikk jeg begynt på begynt på vannpumpa  denne hadde jo tatt helt kvelden i både lager å impeller(plast) denne har gjort jobben i ca 14år så i hvertfall slik ut da den var orginal 

heldig vis har det gått bra kun vannpumpa som hadde tatt kvelden var litt jobb å bytte nye pumpa kjøpt fra koed har metal impeller 

fikk også samtidig tatt olje skift og bytta kupe filter 

også hadde det godt 2 lyspærer i instrumentet sånn at km,trip og utetemperatur ble borte disse fikk jeg også skiftet 

 

 

 

 

 

 

image.jpeg

IMG_1299.MOV

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det dødt som i grava gitt
sånn er det når bilen bare går å går
blir nok snart litt action i en ny tråd som nok etterhvert vil dukke opp
da jeg har besluttet og beholde e38en jeg har forsøkt å selge billig
tok til fornuft da svert få var intresert i den det har sikkert noe med at det er en 728ia
hadde det vert diesel,v8 eller v12 hadde det nok vert mer respons
 

og i tilegg til dette skal jeg også skifte ut løftebukken min med en nyere å sterkere type
selv om den gamle funker ok
mer om dette kommer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fremover nå blir det ikke stort med skruing verken for meg eller andre 

da skru garasjen skal renoveres samtidig med bytte av løftebukk 

det som skal gjøres:

Vask av gulv,oppmerking av plass til ny løfte bukke, rette opp gulvet, mulig støpe sokkeler til nye løfte bukken(ikke helt bestemt enda) 

legge epoxy på gulvet eller lignende og mulig male veggene

men oppdaterer underveis 

bilder: 

førimage.jpeg

Etter demontering av løftebukken som i dag ble hentet kjøper demonterte selv tok ca 2timer 

image.jpeg

Nye bukken som skal inn etterhvert 3 tons bukk uten bunnramme som har vert brukt på tidligere Opel verksted i Tønsberg som nå har blitt bruktbil hall 

image.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja etter mye om og men så har verksted prosjektet begynt
har vert en del frem og tilbake når det kommer ti hva enn skal gjøre noe som enda ikke er avgjort
men jeg og shattered har i dag vaska og skrubba gulvet i dag med kraft vask
ser kanskje ikke veldig rent ut men hele gulvet var grå/svart
nå synes den gamle betong malinga og rå betongen
13434248_10154300144314365_1904030488_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...