Gå til innhold

Min Hellrot e46 Coupe

Mattae
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en sliten e46 323ci av Blade her på forumet, på fredag :)

Heldigvis manuell gir :D

Lenge hatt lyst på e46 coupe karosseri, da det definitivt er penest. 

Har tidligere hatt 2x sedan og har nå en Touring i tillegg.

Fikk den billig da det trengs en del arbeid.

Planen er foreløpig følgende:

Fjerne all rust:

Framskjermene er bortrustet(bare å bytte så 0 stress)

Hjulbuene bak er noe rusta, men bør være til å redde.

Framkant på panser.

Bagasjeluke er greit rusta

Rust i bunn av begge dører, den ene er bulka i tillegg og må antageligvis byttes.

div smårust rundt forbi, ikke helt oversikt.

Bilen er også ganske bra matt i lakken da det er lenge siden den har sett noe form for polering.

Så i utgangspunktet snakker vi hel lakkering her, må snakke litt med lakkereren først.

Har også en drøm om full M3 optikk utvendig.

Pr dags dato er bilen uten noe form for Msport verken utvendig eller innvendig(msport understell),

som betyr at jeg vil ha på m-sport fangere uansett ved lakkering.

Derfor er spørsmålet om jeg skal legge så mye i det at jeg får sveist inn M3 hjulbuer bak, monterer m3

fangere, framskjermer og panser. Mulig CSL luke :) Da er jeg avhengig av å få tak i bra brukte deler

til bra pris(hyl ut om noen vet om noe)

Bilen er jo Hellrot nå, usikker om jeg vil lakkere den opp i samme farge eller annen rødfarge. Frister litt på 

Imola rød. Evnt noen som har andre spenstige forslag?

Må høre litt ang lakkering uansett i forhold til fargebytte, om det blir mye ekstra arbeid.

Blir ikke stor fargeforskjell så blir ikke lakkere motorrom osv. Da dropper jeg heller fargebytte.

Ellers er første prioritet å få den igjennom EU kontroll.

Så går den ikke helt som den skal, noe dau og drar litt ujevnt. Ikke fått sett noe på dette.

Har ikke tatt noe bilder av den ennå, bortsett fra en snapchat ca halvtime etter jeg kjøpte bilen :)

Ser ikke så enormt pen ut så, er ikke sånn jeg har det travelt med få tatt bilder av den :)

Snapbilde323ci_zpsncohiepg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. Disse er pene i rød. Hadde makan bil for noen år tilbake, og den gang valgte jeg å ikke gå for m3-optikk.

Tråd på bilen her vist interessant [url="http://bimmers.no/topic/590184-min-e46-323ci-riegerlumma/?hl=%2Btrøndern+%2Bkim+%2Be46#entry746183%5B/url]

Takker :)

Ja er ikke så enormt mange av disse i rød. Morsomt å se andre prosjekt tråder.

Flott bil :)

Stemmer for Calypsorot :P

Takk :)

Pen farge det, men er hakket får mørk for min smak,

Mer lysten på imola rød, melbourne rød eller crimson rød. Inntil videre vertfall :)

Lyst på skarp rød farge. Syns Hellrot som jeg har nå og er veldig fin, men kunne vært hakket mørkere/mindre oransje.

Imola rød:

post-55690-0-71937100-1447881027_thumb.j

Melbourne rød(noe mørkere enn imola denne?):

post-55690-0-05012800-1447881059_thumb.j

Crimson rød(mer lik Hellrot denne?):

post-55690-0-64075400-1447881099_thumb.j

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ja er tøff den!

Ikke skjedd så enormt mye i siste, fått tatt service på den(dyre tennplugger på de her men varer nå 100k km..) og div smått. Har par småting igjen før eu.

Så har jeg kjøpt msport interiør og panser. Panseret som stod på bilen var noe mer tatt av rust enn jeg trodde.

Ikke skjedd så mye, vært mye styr rundt jul og en del penger ut i sammenheng med det så :P ikke så lett å prioritere bil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hadde bilen på EU sist uke, som gikk veldig bra igrunn. Akkurat de feilene jeg trodde bilen skulle ha så, ville bare se om det var ennå mer som måtte tas.

1 endeledd/styrekule og fjørbenslager bak :) Så blir fikset i løpet av uka :)

Skal ble herlig å få bilen godkjent slik at den kan brukes litt. Stått lenge nå :(

Vannvittig deilig å kjøre bensin igjen med litt mer effekt enn den trøtte 320d'n... :P Ikke at 323i'n er så veldig sprek men.

Så har jeg fått hjem panseret og msport interiøret, har stått hos svigers noen uker, og fikk hentet og først sett det nå i helga. Blir bra å få i det :D Og ut med det skrekkelige standard interiøret...

Tok kjapt bilde av framstolene med elendige iPad kameraet

12650547_10153841986143965_1783863355_n_

12584209_10153841986148965_587600543_n_z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...