Gå til innhold

Klarer ikke å starte på gir

bergenstryne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 1-serie 2007-modell 1,8D.

Batteriet flatet i dag og fikk start ved hjelp av jump-starter.

Vi prøvde å starte på gir, men ingenting skjedde. Tenkte det var fordi batteriet var helt flatt.

Etter å ha kjørt et stykke slik at det har ladet seg har jeg gjort et par nye forsøk på å starte på gir i nedoverbakke. Det skjer imildertid ingenting.

Får kun opp et varsellys med utropstegn i displayet. Gult når farten er veldig lav og deretter rødt.

Kan noen fortelle meg hva dette skyldes? Har det noe med startsperre å gjøre? Noe jeg kan gjøre.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ut feilkoder etter å ha fulladet/byttet batteriet?

Ellers vet jeg ikke om din 1-serie har startknapp, men jeg har prøvd å starte en 118D med flatt batteri ved å dytte den i gang og prøve å bruke startknappen, men det var ikke noe suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig litt synd at man ikke skal kunne trillestarte en moderne bil. Jeg hadde glemt å skru av noe lys på bilen en gang, så skuffelsen var stor da vi satte oss inn i bilen og ikke fikk start. Bedugga folk som har lyst til å komme seg til byen er ikke så glade i tekniske problemer. Var heldigvis bare 2 m å dytte til det var en liten nedoverbakke på 5-6 m. Mer trengtes ikke og ettersom jeg ladet bilen i et par timer etterpå så lever batteriet den dag idag. Hadde definitivt blitt mye mer styr den kvelden om vi ikke kunne dytte bilen de 2 meterne for å trillestarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en moderne BMW. Den er ikke ment å startes som en Lada. Hvis den ikke starter så er den en meget god grunn til det. Hvordan ladet du og hvordan jumpstartet du

Viking kom med jumpstarter og hjalp meg. Deretter kjørte jeg en stund og alt er fryd og drammen...

Men kan ikke skjønne hvorfor en moderne bil ikke skal kunne startes på gir når den har flatt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...