Gå til innhold

Connected drive priser

Anbefalte innlegg

Har en tysk F11 med full pakke Connected drive. Alt fungerer men finner ingen opplysninger om hva dette koster og hvilket nødnummer man skal legge inn i systemet. I min står et tysk nummer og vil jo ikke skape full forvirring om dette skulle bli utløst i forbindelse med feks en ulykke

Har kontaktet BMW Norge, men de har ingen opplysninger å komme med og henviser til forhandlernettet. Har forsøkt de også, men blir ikke klokere av det de svarer.

Noen her som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo legge inn 911 nummer. Det fungerer jo over hele verden om du er i Oslo eller Tyskland. Du blir uansett satt over til nærmeste alarmsentral i den byen/distriktet.

Det har jo vært nevnt i media tidligere fra en episode på østlandet der en bil rullet av seg selv og krasjet i en annen og den varslet SOS og nødetatene kom frem uten at noen hadde ringt :) hvilket nummer som lå inne der er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har akkurat fått beskjed fra BMW Norge og de skriver: Det er ikke mulig å endre nummeret.

Nummeret som ringes opp som standar er BMW intelligent emergency call. Hvis det ikke er dekning eller at BMW intelligent emergency call av annen grunn ikke virker, så vil bilen ringe til det lokale nødnummeret.

Da blir jeg jo skremt. Om jeg skulle krasje og bilen ringer automatisk en sentral i Tyskland, dvs hvis det er kontakt osv, hva pokker skjer da??? Trodde BMW var et såpass intelligent bilmerke at slike tjenester ble dirigert til nødnummeret i det landet du befinner deg i. Enten KAN ikke BMW Norge dette eller så er det komplett idioti fra et ellerst bra bilmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentralen i Tyskland tar automagisk kontakt med rett nødsentral. Har lest om dette flere ganger i media. 113 får "stadig" beskjed om ulykker fra BMW Tyskland (og andre bilmerker forøvrig som har tilsvarende system) før folk på stedet har rukket å ringe 113 fra mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentralen i Tyskland tar automagisk kontakt med rett nødsentral. Har lest om dette flere ganger i media. 113 får "stadig" beskjed om ulykker fra BMW Tyskland (og andre bilmerker forøvrig som har tilsvarende system) før folk på stedet har rukket å ringe 113 fra mobil.

Ja, det er riktig. Som jeg også skrev mitt første innlegg, Om den bilen som krasjet og varslet nødetatene uten at noen hadde ringt. Det var for øvrig en mercedes.

Info. om selve systemet:

http://itavisen.no/2015/04/29/snart-vil-bilen-ringe-nodetatene-selv/

Her fra en episode om en E61 som krasjet og ringte selv:

http://www.dagbladet.no/2014/03/31/nyheter/innenriks/ulykke/bil/32579145/

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...