Gå til innhold

EDH_Performance`s E30 sedan M20B29 Turbo + Ny 324TD sedan


EDH_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, RF91 skrev:

Kor ha du lært alt detta her? Jobba du med pumper osv til vanleg? Eg syns da e vanvittig kult med slikt custom-arbeid :D

Fått litt guide fra dieselmeken i sverige+google:) Må ikke være redd for å prøve!

Bygd om til 12mm pumpehode og kamplate med større løft^^ Håper på dieselmengde til rundt 300hk+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:D

Det blir selvfølgelig større volum å fylle i selve intercooleren, men rørgaten blir kortere kontra og ha den helt fremme bak frontfangeren. Og jeg vil ha best mulig kjøleareal, samtidig ha radiator/intercooler i en og samme klump om du forstår.

Har også dimensjonert turbo oppsettet for stor luftmengde så blir ikke noe problem:)

Kan med dette oppsettet bruke og optimalisere orginal luft flow fra front til kjølepakke.

 

Elektrisk dieselpumpe er bra i mange tilfeller det, men liker å være selvstending og slippe å ha en bil som plutselig går i nødmudus++ ved sensor feil. Er også 1000 ganger lettere for meg og endre karakteristik på pumpe samt dieselmengde (kun skruer å skru på) da jeg har mye erfaring med disse pumpene:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bremsekit/adaptere fra 300mm.de på vei!

Gikk for 312mm forann og 294mm bak, da dette settet kan oppgraderes til både 315mm og 325mm skiver foran senere ved behov.

Også er navadapter foran til e30 for bruk av e36/e46 5bolts nav på vei. Blir levert fra epytec.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, EDH_Performance skrev:

Da var bremsekit/adaptere fra 300mm.de på vei!

Gikk for 312mm forann og 294mm bak, da dette settet kan oppgraderes til både 315mm og 325mm skiver foran senere ved behov.

Også er navadapter foran til e30 for bruk av e36/e46 5bolts nav på vei. Blir levert fra epytec.de

Får ein calipera med om ein kjøpe kit frå 300mm.de? Drive og lukta på samme kitet sjøl, men vurderte å kjøpa calipera privat for å prøva å spara eit par av dei stakkars studentkronene mine :P Dessverre so e da ikkje lett å få tak i rette caliperane frå 540 og 750 :(

Og ein ting til: Ha du ein link til den navadapteren? Eg fann kun ombyggingsspacera når eg sjekka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RF91 skrev:

Får ein calipera med om ein kjøpe kit frå 300mm.de? Drive og lukta på samme kitet sjøl, men vurderte å kjøpa calipera privat for å prøva å spara eit par av dei stakkars studentkronene mine :P Dessverre so e da ikkje lett å få tak i rette caliperane frå 540 og 750

Heisann,

Du kjøper 2 sett med adaptere til 198euro for settet, så ca 4000kr med frakt! De heter 312/3 for fremme og 294/3 for bak.

Så må du kjøpe kalipper selv, og kjøpe audi tt framskive og e46 328i bakskive:) 

Du får med god dokumetasjon som biltilsynet er tilfreds med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, EDH_Performance skrev:

Strøkent, takk skal du ha :)
Fant eit sett E30 M3-fjørbein i gårkveld, men detta her e jo myykje billigare. Kanskje eg ska senda litt peng til Tyskarland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RF91 skrev:

Strøkent, takk skal du ha :)
Fant eit sett E30 M3-fjørbein i gårkveld, men detta her e jo myykje billigare. Kanskje eg ska senda litt peng til Tyskarland ;)

Er nok ikke så gale den der adapteren nei:) Bygde visst 7mm lengre ut pr side av hva orginalt gjør så...Kun e36 nav rett på e30spindel vil bygge ut ca 2mm, så da har de nok en 5mm støttekant på disse! En har jo lov til å endre sporvidden med 7mm pr side, men tviler biltilsynet godtar en slik ombygging helt uten videre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RF91 skrev:

BT godtar jo 7,5mm endring av sporvidde på kvar side, so det bør jo i teorien ikkje vera eit problem :) Men heilt ærleg so trur eg ikkje at eg hadde gidda å sagt noko som helst om da til dei om det ikkje hadde komme opp :P

Nei, og om en viser bilen med bbs felger med navlokk på så skal det godt gjøres å merke noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, EDH_Performance skrev:

Er nok ikke så gale den der adapteren nei:) Bygde visst 7mm lengre ut pr side av hva orginalt gjør så...Kun e36 nav rett på e30spindel vil bygge ut ca 2mm, så da har de nok en 5mm støttekant på disse! En har jo lov til å endre sporvidden med 7mm pr side, men tviler biltilsynet godtar en slik ombygging helt uten videre? :D

Vet ikke om dette gjelder de hylsene som dere snakker om, men når meg og min bror lagde hylser, brukte vi E28 lager, da det bygde 2mm mindre ut enn E36 lager. Om du har et E28 lager liggende, er det verdt å se om det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 23732 skrev:

Vet ikke om dette gjelder de hylsene som dere snakker om, men når meg og min bror lagde hylser, brukte vi E28 lager, da det bygde 2mm mindre ut enn E36 lager. Om du har et E28 lager liggende, er det verdt å se om det passer.

Veit du korleis E28-lager de brukte? Eller er alle lager frå E28 like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...