johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Hei lurer på om det er noen som har tilgang til siste Ista software og installerings proesdyre ? SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Vil du ha ista eller rheingold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 Tenkte å kjøre det på en lenovo x220. Reingold er det nyeste ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Rheingold er for oss uten programeringsbehov. Viktigste er at du har ssd, men jeg tror x220 kun ble levert med ssd. Jeg har en versjon fra 10-2014 mener jeg, 3.47.10 https://drive.google.com/folder/d/0B-5KtFtiv6tFZ05Wb2wtWmpRQXM/edit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 Ok, da skjønner jeg. Ssd har jeg liggende. Tar den de nyere bmw modeller som F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Den tar alt... Ingen begrensning på ISTA-D / Rheinhold. Kun ISTA P som har begrensinger på I-Level. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 forresten, trenger jeg ICOM kabel eller emulerer den den ? hva er forskjellen mellom K+Dcan og ENET kabel ? er det noe av det samme; en for programmering og en for ikke programmering ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Om du vil gjøre alt mulig, så trenger du ista d og ista p, med en isid server? Sweetbmw?? Men for oss aller fleste er det rheingold og ncs som gjelder. K+dcan er for BMW fra 2001-2011 ish? Og enet er for f-serie. Begge kabler kan gjøre alt utenom programmering. Altså software oppdatering, eller du kan oppdatere med de også, men det er vel så som så med det. Og stabilitet under oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 Trenger kun diagnose delen. Hvilken windows versjonen støttet? oppdateringer som du snakker om er det til bilen eller software? Hvordan skjer nedlastingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Hvor holder du til John? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 Heisann. Skedsmokorset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Antar at sweetbmw overtar resten her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 Pm sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 (endret) Om du vil gjøre alt mulig, så trenger du ista d og ista p, med en isid server? Sweetbmw?? Hvis du vil gjøre alt mulig på E serie så trenger du ISTA D + P og en OP(P)S eller ICOM. Samt en god strømforsyning. Min 13,8V og ca 50A for E serie. 100A for F. (Pga simultan programmering)Du trenger ikke kjøre det på en server slik som jeg gjør men jeg liker å være føre var mtp strømbrudd under programmering osv (UPS). ISID er for øvrig selve displayet for ISTA D. For P kan en vanlig datamaskin benyttes slik som mange verksteder gjør i dag. Litt separat fra D systemet. ISTA P huses i dag på en ISSS / ISIS / ISPS avhengig av hvilken versjon man kjører. For F serie holder det med en ENET kabel til OBD da flashing blir gjort over Ethernet (100mbit) Og man trenger da intet grensesnitt mellom bil og tester / server. MEN det er ikke helt safe dette heller pga når man flasher (programmerer) F serie så får man tildelt en IP. adresse slik som en vanlig datamaskin på hjemmenettverk. Ved flashing av ZGW (som tildeler IP) så kan du miste denne og dermed er bilen vrak. (Hvertfall inntil man får byttet ZGW). Da er Icom bedre som har sin egen DHCP evt at den er koblet via et aksess punkt. (Det har jeg valgt). Da slipper man interne nettverksproblemer med bilen og ZGW. Det koster. Men i stor skala og for programmering er det et must. Men for oss aller fleste er det rheingold og ncs som gjelder. Se over. NCS Expert går jeg ikke innpå nå. Ved interesse si fra så skal jeg ta det og. K+dcan er for BMW fra 2001-2011 ish?Kline er for biler opp til ca 07. Dcan etter 07 og første produksjonsbatch av f serie. Etter 03/10 er det bare ENET på F serie. Dog har også E serie med CIC ENET til CIC. Så vet du det. Og enet er for f-serie. Korrekt Begge kabler kan gjøre alt utenom programmering. Altså software oppdatering, eller du kan oppdatere med de også, men det er vel så som så med det. Og stabilitet under oppdatering. ENET KAN ta programmering på F. Men med risiko. Endret Desember 28, 2015 av SweetBMW stigen og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 Takk for et meget god og oppklarende innlegg. Nok en gang! For min del er jo ikke dette noe jeg bruker hver dag så da blir det litt flytende og at man glemmmer litt... SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå