Gå til innhold

Dårlig bremsevirkning!


yoozup
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg sliter med rett og slett med dårlig bremsevirkning på bremsene plutselig. 

Jeg kjørte fra og til jobb idag med grei bremsevirkning, også fra og til treningsstudio på ettermiddagen.

Så startet jeg bilen for litt siden for å kjøre ut til butikken, så fikk jeg sjokk da hvor dårlig virkning bremsene plutselig ble. Da jeg skulle svinge ut i et kryss, valgte å snu på bussholderplassen og hjem igjen.

 

Jeg hører ingen lyd når jeg bremser, bremsepedalen ble plutselig hardere med dårlig virkning, veldig dårlig altså.

Jeg ser ingen slitasjevarsler melding på dashbordet, bremsevæske er på nivået der den bruker å være. Byttet bremserør hos snapdrive for 16 k for 2 år siden, da pga av rustangrep.

 

Det er nok en 3-4 år siden sist jeg skiftet bremseskivene og klossene, var vel zimmermann skiver og bosch klosser. 

Mulig det er på tide å få skiftet dette, men jeg er usikker hva problemet er. 

 

Jeg vet altså det er noe med bremsene å gjøre, men jeg er usikker på hva som årsaken til dette, men jeg mistenker det er bremsecalipere som ikke fungerer som de skal lenger, siden jeg har aldri skiftet dette, da jeg har hatt bilen min i 7 år. 

 

Takker gjerne på svar på forhånd :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket vacuum-systemet? Det kan gi disse symptomene.

Se mer her: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91/2002-e46-318i-n42-vacuum-pump-repair-t89903/?nocache=1451940779101

Veldig interessant. Jeg tror det er vakuumpumpen som er problemet. Jeg får da fikle litt med den til helgen da. Uffff det er kaldt å skru ute nå for tiden, men må vel fikse det, skal inn til EU kontroll denne måneden uansett. Takker for god svar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du har skiftet bremseveske ? Om den er gammel så kan den inneholde litt vann som speiker ved kulde

2 år siden, da snap-drive fikset bremserørene pga av rust.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...