Benna Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Hei, Jeg har problemer med siderutene på min E82. Dette er da en coupè, og har da den funksjonen at rutene "poper" litt ned/opp når jeg åpner/lukker døren. Problemet startet en dag det var frost ute og siderutene var fryst fast i øvre posisjon. Dette har hendt før, men har ordnet seg når bilen har blitt varm og tint opp. Nå er begge rutene låst i øvre posisjon og når jeg prøver å kjøre rutene opp eller ned kommer feilmeldingen "power window anti-trap function". Se bilde. Jeg kan dermed ikke kjøre rutene verken opp eller ned. Har i dag hatt bilen inne på et BMW-verksted, der de kjørte en diagnose og feilsøkte men klarte ikke å finne ut hva som er problemet. De kontrollerte sikringer, brytere og leste ut feilmeldinger for vinduene, men fant ikke noe feil. De ville ha bilen inne en ny dag for feilsøking og evt bytte ulike styreenheter, men jeg ser da bare for meg en diger verkstedregning... Noen som har kjennskap til dette problemet og kan hjelpe meg?? Endret Januar 7, 2016 av Benna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Fikk samme feilmelding i bilen min når det blei kaldt ute i år, og da blei feilmeldinga borte når jeg tok ruta helt ned og helt opp, tror det fungerer som en reset funksjon, vet ikke om du har prøvd det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2016 Har lest om det, men problemet er at jeg ikke får til å kjøre ruten verken opp eller ned i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Almiis Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Jeg hadde akkurat samme problem på min når det ble kaldt ute. fikk ruten verken opp eller ned. Slik at når døren ble åpnet kald, havnet ruta på "utsiden" av sporet sitt slik at det ble en glipe mellom rute og pakningen. klarte og tvinge glasset tilbake på plass utenfra, men ellers var det håpløst. Eneste løsningen jeg fant var og bare kjøre med dette frem til at bilen fikk såpass varme at ruten ville ned. Jeg fikk ikke opp noen feilmelding slik du gjørMuligens er kjent problem på E82 dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2016 Stemmer, akkurat samme problem. Men nå har den låst seg helt og bilen har stått inne i varmen i flere dager uten at det har hjulpet noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Almiis Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Hmm. Det opplevde aldri jeg. Mulig dumt spørsmål, men har du prøvd og åpne vinduene med nøkkelen?Leste også kjapt på nettet at om vinduet ikke vil opp/ned, eller hakker, kunne man holde inne vindus bryteren (som du skal lukke vinduet) i 6-8 sek og deretter prøve og åpnet det igjen. Det hadde vist hjulpet noen. Leste også om en med akkurat samme problem som deg, der det ikke fikset seg med varme, da hadde vindusheismotoren røket, litt snodig men. Får håpe det løser seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2016 Har dessverre prøvd alt dette, men takk for tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 8, 2016 Share Skrevet Januar 8, 2016 (endret) BMW virker dessverre ofte forholdsvis uinteresserte på sånne ting, så det blir fort dyrt hvis du lar dem fikse det ved å bytte moduler til det begynner å virke. Da bakvinduene sluttet å virke hos meg (E87) mente de at begge motorene hadde gått i stykker (samtidig altså). Noe som er ekstremt usannsynlig. Hos meg var problemet at JBE hadde mistet kodingen sin, men jeg tror ikke det er problemet hos deg. Har du prøvd å la den stå noen timer med batteriet frakoblet? Hender at det fikser ting. Endret Januar 8, 2016 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2016 Takk for svar:) Det var akkurat det ang modulene jeg også fryktet og derfor ikke lot den stå igjen. Kunne fort blitt veldig dyrt og tenkte å gjøre et siste forsøk selv. Har koblet fra batteriet og satt det til lading nå, så for vi håpe på et mirakel og at det hjelper! ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 (endret) Edit: ikkje gå fra bimmers åpen på jobb.. . Endret Januar 9, 2016 av R4F431 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 (endret) Hjalp dessverre ikke å koble fra batteri og lade det heller... Endret Januar 10, 2016 av Benna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Hjalp dessverre ikke å koble fra batteri og lade det heller...Da har ikke jeg noen gode forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Du har forsøkt å holde nede knappen for å åpne vindu? Sånn 10 sekunder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2016 Ja, både 10sek og 1min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Ja, både 10sek og 1minMed tenninga i begge posisjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå