Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere hurtigkobling til batteriladern snart, har vært bitende kaldt og batteriet trenger litt strøm i ny og ne.

Til nå har jeg brukt koblingene i motorrommet, men skulle gjerne ha montert permanent hurtigkobling bak.

Slik jeg har sett på DIY og videoer på youtube er det enten forskjell på e91 og e90 eller at samtlige har vært pre-facelift.

Den luka på høyre side som skulle ha gitt enkel tilgang til batteriet har ikke jeg. Hvordan går jeg frem for å komme til batteriet?

Ref youtube :

51477156608_1.jpg

Ser ca slik ut bak hos meg, annen farge :)

Skrevet (endret)

På bildet du har postet så er det samme som på min gamle E91. Da vipper man ut hele siden fra skjøten du ser går nedover og helt bak til baklykta.

Sier du at høyre bagasjeromsdekselet på din kun er ett stort panel?

DSC_13281280x837.jpg

Edit: Ser at det skal være samme deksel på preface og LCI http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=US31-EUR-09-2009-E91N-BMW-318i&mg=51&sg=65&diagId=51_6027&q=51477156602

Endret av StigJ
Skrevet

Har sett under luka, der er det en del deksel. Regner med batteriet er på høyre siden.

Men jeg har ikke mulighet å vippe ned ei luke på høyreside, så må jeg brette opp panelet på høyreside? For det virker som om at det er helt fra bak rolloen som på bildet ditt StigJ.

Skal ta bilde av dette så får dere se

Skrevet

Bilder er bra ja. 

Tror nok det er likt på din bare du har oversett det :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX12-EUR-05_2008_E91N_BMW_318d&diagId=51_6027#51477156602

Del nr. 2 er jo hele panelet som kan vippes ut.

Så sitter panel nr. 14 under der igjen som dekker batteriet. 

Jeg la en hurtigkopling helt fremme i hjørnet på denne platen slik at det bare var å vippe ut det store hvis jeg skulle lade.

Fant et bilde hvor man ser festene i bunnen til dette dekselet. To plastikkskruer som vris 90 grader.

DSC_4589.jpg

Skrevet

Takk :)

Sparer litt tid og kalde fingre, er iskaldt her oppe for tiden og har ikke så mye tilgang til garasje osv..

Skrevet

Riktig. Husket litt feil av fremgangsmåten men du tok den :)

Jeg la pluggen til CTek-laderen min slik at den kom ut under trekket rett ved venstre skrue. 

Skrevet

Fått kjøpt inn hurtigkoblingen i dag, var -9 her i dag (med en del vind) så var litt tungstartet i dag. Satser på montering i helga. Glemte tydeligvis den gamle hurtigkoblinga i gammelbilen.. -_-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...