gjs Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 E90 2005 325iA, gikk tom for strøm og ville ikke starte. Det ble koplet til startkabler, bilen startet. Problemet som dukket opp når bilen startet er at Kontrollampe for "DSC og DTC har blitt aktivert", lyser og det samme gjør varsellampe som indikerer at "Starthjelpsystemet" (bakkestart) er ute av funksjon. Syns det er pussig at dette inntreffer samtidig. Ikke umulig selvsagt, men likevel.... Noen som har vært borti tilsvarende , eller er dette bare rein tilfeldighet...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Det er nok mest sannsynlig fordi at batteriet ble tomt at disse systemer lager trøbbel. Få det ladet opp skikkelig eller skift til nytt batteri. Så ser du om feilmeldingene forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Varslene kommer mest sannsynlig av lav spenning på batteriet. Lad opp batteriet så er det antageligvis ok. Når spenningen blir for lav kobler bilen ut flere funksjoner samt at det kan komme mange rare feilmeldinger. Edit: hehe, jeg og Reef89 postet samtidig ser det ut til Endret Januar 21, 2016 av Maxmek Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjs Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Takker Da blir det nytt batteri imorgen. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Varslene kommer mest sannsynlig av lav spenning på batteriet. Lad opp batteriet så er det antageligvis ok. Når spenningen blir for lav kobler bilen ut flere funksjoner samt at det kan komme mange rare feilmeldinger. Edit: hehe, jeg og Reef89 postet samtidig ser det ut til du var faktisk 1min etter meg Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjs Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Dere hadde helt rett Toppladet batteri, og feilmeldinger forsvant som dugg for solen. Me happy Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå