oleo Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Jeg kjenner lite til hjuloppheng bak på X5 så jeg lurer på om det er noen "kloke" hoder her som kan kjenne til dette!? Det kommer en dump dunkelyd bak i selv små humper... ett singel klunk som om to harde gummiknotter treffer hverandre eller en slitt foring. Hadde bilen på PKK i fjor høst og han fant ingen feil som tilsier lyden (fikk 2'er på ene knirkeforingen og to indre foringer på broa, men det endret ikke på denne lyden/dunkingen ved å bytte dem). Dette gjør at bilen oppfattes som at den er noe hard/stiv bak. Den sitter normalt... dvs ikke punktert luftbelg og oppfører seg ellers eksemplarisk... også med hestehenger. Det er mest en irriterende faktor da kjøreopplevelsen ellers ikke er redusert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Sjekka lemmen på bakluka, altså nedre del? Har vært kilde til frustrasjon på mang en E70. Kan hende det inntreffer på E53 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2016 Hmmm... det har jeg ikke tenkt på. Selv om lyden fornemmes å komme fra understellet så er det klart at det ikke trenger være tilfelle. Skal sjekke om lemmen er "løs" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Traversforinger er jo en gjenganger. Man kan ikke belage seg på pkk om man ønsker å holde en bmw iorden mtp understell, det er helt utrolig hva som slipper gjennom når meknaikeren ikke er kjent med modellen og vet hva han skal se etter. And-reas og oleo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2016 Det er foringene på bærebrua du mener (vedlagt bilde)? Jeg har byttet begge på ene siden og de på andre siden var egentlig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Nei, de 4 store som holderen traversen din til karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2016 Disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Ja. oleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2016 Er de intrikate å skifte? Har ikke så ofte tilgang til bukk så det meste av skruing foregår på gårdsplassen og enkle bukker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohtwo Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Bytta disse for litt siden og mener at jeg brukte ca 3-4 timer på hele jobben (alle 4). Kjøpte en avdrager (grove skiver med bolt) på ebay. Kjøpte også en enkel gassvarmer for å bøye unna eksospotte-festet (kommer i veien under demontering. Dette sparte mye tid.) Kun enkel jekk og sikringsbukk var nødvendig (mener også at jeg ikke trengte å jekke opp begge sider samtidig. (mange tips på youtube) Monterte Power Flex (gule), men regner med at det nok er like raskt å få på plass gummiforinger (slipper litt smøring og slikt..). Avdrageren kunne brukes til dette også. Verktøy:http://www.ebay.com/itm/BMW-X5-Bush-Removal-Tool-Rear-Sub-Frame-Bush-Remover-Set-E53-1999-2007-/221949046651 Går sikkert å sveise noe også, men det må være rimelig stivt for å tåle trekkrafta som skal til. Ole oleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå