Gå til innhold

X5 E53 2001 - dunkelyd bak i humper. PKK fant ikke noe feil


oleo
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner lite til hjuloppheng bak på X5 så jeg lurer på om det er noen "kloke" hoder her som kan kjenne til dette!?
Det kommer en dump dunkelyd bak i selv små humper... ett singel klunk som om to harde gummiknotter treffer hverandre eller en slitt foring.
Hadde bilen på PKK i fjor høst og han fant ingen feil som tilsier lyden (fikk 2'er på ene knirkeforingen og to indre foringer på broa, men det endret ikke på denne lyden/dunkingen ved å bytte dem).
Dette gjør at bilen oppfattes som at den er noe hard/stiv bak.
Den sitter normalt... dvs ikke punktert luftbelg og oppfører seg ellers eksemplarisk... også med hestehenger.
Det er mest en irriterende faktor da kjøreopplevelsen ellers ikke er redusert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... det har jeg ikke tenkt på. Selv om lyden fornemmes å komme fra understellet så er det klart at det ikke trenger være tilfelle. Skal sjekke om lemmen er "løs" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforinger er jo en gjenganger.

Man kan ikke belage seg på pkk om man ønsker å holde en bmw iorden mtp understell, det er helt utrolig hva som slipper gjennom når meknaikeren ikke er kjent med modellen og vet hva han skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta disse for litt siden og mener at jeg brukte ca 3-4 timer på hele jobben (alle 4). Kjøpte en avdrager (grove skiver med bolt) på ebay. Kjøpte også en enkel gassvarmer for å bøye unna eksospotte-festet (kommer i veien under demontering. Dette sparte mye tid.) Kun enkel jekk og sikringsbukk var nødvendig (mener også at jeg ikke trengte å jekke opp begge sider samtidig.
(mange tips på youtube)
Monterte Power Flex (gule), men regner med at det nok er like raskt å få på plass gummiforinger (slipper litt smøring og slikt..). Avdrageren kunne brukes til dette også.

Verktøy:
http://www.ebay.com/itm/BMW-X5-Bush-Removal-Tool-Rear-Sub-Frame-Bush-Remover-Set-E53-1999-2007-/221949046651

Går sikkert å sveise noe også, men det må være rimelig stivt for å tåle trekkrafta som skal til.

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...