Gå til innhold

Fjusk på tomgang, lugging ved pådrag E39 (FIXED)


Poppy
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, [P-Man] skrev:

Jeg har også slitt med lignende symptomer på min bil. Den kan gå helt rent i noen minutter og så går det et rykk i hele bilen og så går den sånn som du beskriver. Bare hakker seg avgårde. Også hadde min feilkode at det var feiltenning på 2 sylindre, men alt av tennplugger og coiler var nytt. Jeg byttet da et spjeld i innsuget (Husker ikke hva det heter nå) men den stenger av luften for sylindre 1-2-3 i et visst turtall. Ingen tipset meg om dette mens jeg brukte 2 år på å feilsøke, samt 2 ganger inne på merkeverksted klarte de heller ikke å finne ut av det. Etter at jeg byttet dette spjeldet så ble den helt fin. Begynt så smått igjen nå, så jeg mistenker at det jeg kjøpte en kinaversjon.....

Hm, høres ut som lignende symptomer ja. Du har ikke et delenummer eller evt en tegning hvor du ser hvor dette ligger osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fra hverandre min nå, og da husket jeg at det heter DISA-ventil. Det står et nr på den som er 7 502 269 . Dette er tatt fra originaldelen som jeg byttet. Anbefaler ikke å kjøpe kinadritt, men kanskje heller gå for et rep-sett fra ebay.Delen er enkel å lokalisere, det er en plastboks som sitter på siden av innsuget og er bare festet med 2 torx skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Er ikke noe DISA på M52 fra 97.

Daså..

For å toppe hele driten så begynte ABS og antispinn å lyse nå ista. Mistenker at bilen protesterer mot vinteren eller no..forbanna lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kan komme tett i perioder, og så kan det gå bra en stund. Men på en 15-20 år gammel bil, som kanskje til og med har veldig mange km på telleren, må det meste av slitedeler byttes etterhvert...og litt til.... Og hvis den brukes hardt går jo slitasjen enda fortere. ;-)

Selv har jeg delebil på garden. (toppakning havari) Og det har vist seg å være greit å ha noen ganger. hehe

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...