Gå til innhold

bagasjerom sub på originalspiller til e92

Anbefalte innlegg

har en 2009mod. bmw e92 med bmw business anlegg. dette blir for daut så må kjøpe meg en subwoofer til å ha baki. tenker 2x12". jeg vill ikke bytte ut spilleren i en uoriginal da jeg ikke syntes dette ser like fint ut. noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan f.eks. bruke en sånn i linken under. Da kobler du deg på + og - til en av høyttalerne i hattehyllen, så konverterer og sender den lyden til RCA/Phono utganger og genererer i tillegg et remotesignal til forsterker. 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=1390&id=

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den duppedingsen jeg linket er en høy->lav linjekonverter/omformer :)

Du trenger: 

Den konverteren i linken, sub, forsterker, høyttalerkabler mellom sub og forsterker og mellom høyttaler i hattehylle og konverter, ett sett RCA/phono-kabel+en tynn hvilkensomhelstkabel mellom konverter og forsterker (remote), samt pluss, jord/minus-kabler og sikring mellom forsterker og batteri edit: og strøm/jord mellom konverter og batteri, kan evt. stappes inni strøm/jord terminalene på forsterker, der du stapper inn de tykke kablene fra batteriet, dersom det er lettere. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Lett for. Pisket sammen et koblingsskjema til deg: 

koblskjemaanlegg.thumb.jpg.7e8f73e616ed8

Edit: I forrige innlegg glemte jeg å nevne at konverter også skal ha strøm/jord, så du må legge et par tynne kabler mellom konverter og batteri også :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ein Plugg and Play forsterker tilsalgs som kan passe til det du er ute etter.

Med denne løsningen får du i tillegg oppgradert lyden inne i bilen og.

Men her må du trekke kablene fram til spilleren....

sjå link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz Hadde akkurat den der selv, i E46 med Harman/Kardon anlegg og ettermontert forsterker+sub. Var aldri noe tull med den og merket ikke noe rart. Men hvis du er skikkelig audiofil, og har et veldig dyrt anlegg og gode komponenter, så er helt sikkert phono direkte mellom spiller og forsterker bedre. Men bruk gjerne en forsterker man kan justere litt innstillinger på, fra bagasjerommet :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...