Gå til innhold

Familiens 2003 e39 530dat - I garasjen


 Share

Anbefalte innlegg

Må si det var en god følelse å fjerne flapsene på motoren. Den ene så slik ut å hadde kunne kostet meg en ny motor når som helst. Den er kun flaks som gjør at denne ikke har blitt dradd inn i stemplene. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg flytta tråden hit i mer riktig forum. er kanskje lettere å få innspill på ting ved bilen her. blir nok ikke oppdatert like ofte som dere mest aktive men har noe småprosjekter til høsten når ruskeværet kommer.

bl.a:

montere ny m5 frontfanger

nye tåkelys med ledpære (mine nåværende 8000k xenon virker å ha for høy watt siden reflektorene er skrumpet av varmen)

jakte etter ett rustfritt panser

demontere krom gripelist på bakluke og montere en lakkert en

få tak i en fin dobbel endestuss og få tilpasset den og vekk med dieselstussen.

fjerne litt overflaterust her og der

prøve å polere opp glassene på hovedlyktene

og full service med ny olje, filter, veihusfilter, luftfilter, microfilter, dieselfilter

småting gjort i det siste:

bytta dørstoppere ( klikkelyd er vekke...:)..)

fiksa bakrutevisker mekanisme

oppgradert de innvendinge dørtrekkene bak med intregrert solduk.. (ja det er jo en familiebil)

IMG_4726.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Freakshow skrev:

Pen bil du har! :)

Takk for det du.:) skulle ønske jeg hadde mye mere tid å bruke på den men d er ikke nok timer i døgnet til det😆 hvordan står det til med din da? Får du no gang på den..? Ser i dieseltråden at du strever litt med den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gullsakar skrev:

Takk for det du.:) skulle ønske jeg hadde mye mere tid å bruke på den men d er ikke nok timer i døgnet til det😆 hvordan står det til med din da? Får du no gang på den..? Ser i dieseltråden at du strever litt med den.. 

hehe ser den :P
nei den står i garasjen og støver ned :P ikke pella på den på mange dager desverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jakten etter en dobbel endestuss til å erstatte dieselstussen kom jeg over disse to på ebay.

den første er til en golf men kan se ut til å passe fint på målene. denne er definitivt den fineste..

den andre er en universal som er litt spinklere men vil også passe i fangeren

uansett tror jeg at jeg må kutte den nåværende stussen innforbi opphengskrokene så må da evt sveise på nye.

er det noen som har gjort noe liknende med dieselstussen sin?

http://www.ebay.com/itm/Exhaust-dual-tip-s-steel-tailpipe-trim-for-VW-Golf-6-3-76mm-to-give-a-GTI-look-/281259703709?hash=item417c627d9d:g:sY0AAOxy63FS8LoH&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/MAK-Universal-Car-Chrome-Dual-Exhaust-Muffler-Tail-Pipe-Tip-Silencer-Inlet-64mm-/111981390590?hash=item1a129c6afe:g:YpIAAOSw6kxXIYLJ&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp overflatevask av motorrom i ettermiddag. På ingen måte 'detailers club' nivå😆

image.jpeg

Så ankom det en pakke fra eBay for litt siden. Eksos stussen som skal erstatte 'dieselstussen'. Hele 145 kr måtte man ut med😀.

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegSå er det å prøve å få den på på en grei måte. Diameteren er 64 men det er originalstussen også. En overgang fra feiltema gjør nok susen. 

Denne er den eneste jeg kan se vil passe i fangeren siden den er 'vinklet' og ikke sentrert. 

Bilder av monteringsprossessen og resultat kommer når jeg bare får tid å ta jobben..😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...