Gå til innhold

Min 528 E39

E39Martin
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Gabz skrev:

Flott oppgradering det der! Fornøyd med trolltuning-fangeren?

Jajaja! Som sagt ene festet som må bankes etter kræsj med orginalen i snøen. Også passet ikke tåkelysene helt i de spora de skal inni, men jeg får til å feste dem fordet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei. Blir jo M-sport foran og bak på min etterhvert også, men hørt mye delte meninger om Trolltuning. Men grei å montere ellers? Hvordan er det med panelmellomrom osv.? Tåkelysene sitter godt da, og ser greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gabz skrev:

Hmm, okei. Blir jo M-sport foran og bak på min etterhvert også, men hørt mye delte meninger om Trolltuning. Men grei å montere ellers? Hvordan er det med panelmellomrom osv.? Tåkelysene sitter godt da, og ser greit ut?

Eneste minus for min del er at det tok lang tid før jeg fikk fangeren:) Som du ser på bildet side 2 så er Tåkelysene monter akkurat der de skal, selv om de ikke passet helt.

Veldig grei å montere! To bolter som er Torx 40 og så bare drar du av den gamle ved hjulbuen, må flytte over den metall platen fra orginalt + spyleslangene vist du har xenon :) Må også kutte i den plastik delen som "leder" luft til den nederste delen av radiator, men det er ikke mye. 

Du ser det meste du må gjøre når du skal prøve den på ! Ikke noe hokkus pokkus :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :) Vet hvordan den monteres, men med forrige fangeren jeg kjøpte så var det diverse som måtte bøyes eller skjæres unna for at den skulle sitte skikkelig. Men hvis den er helhetlig grei så er det kanskje å satse på. Har du flere bilder av passformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gabz skrev:

Godt å høre :) Vet hvordan den monteres, men med forrige fangeren jeg kjøpte så var det diverse som måtte bøyes eller skjæres unna for at den skulle sitte skikkelig. Men hvis den er helhetlig grei så er det kanskje å satse på. Har du flere bilder av passformen?

Nei, tok ikke mer bilder :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestilt nye justeringer da jeg viste at de i lyktene var knekt, det jeg ikke viste var at de kom idag de også! Så da byttet jeg gjerne det i samma slenger.

Begynte klokken 18.00 med hårføner og passende verktøy, og er ferdig nå klokka 21.25.

Mye jobb for liten ting å bytte, tok noen bilder med mobil :)

Snapchat-2736685218932519398.jpg

Snapchat-293955068247133749.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg fest sjåfør på plassen der jeg bor. Akkurat da festen var ferdig og jeg hadde fått fylt opp bilen hører jeg ett smell. Plutselig står en pajero langt inni min bil og jeg skjønner hva som har skjedd. Jeg sto parkert og han rygget, han såg ikke at det sto en stor bmw bak han. Så nå håper jeg på at bilen blir fikset uten noen kostnad av min side... :'(

Hele bakparten av bilen er bulket og skrapet opp, hjulbrønn er også smadret inn

received_1004764126237435.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg endelig skiftet til sommerdekk, merker at bilen ble veldig høy med sommerfelgene så coilovers blir bestilt asap!

venter på telefon fra  forsikringselvskapet til han andre, om takst på bilen enda.

Fant også fargen på bilen min under panser og lurer på om jeg har en underfarge på selve lakken da det står to farge navn der?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fint :) Litt senk, så er du der.  

Det hender at BMW farger har flere navn. F.eks. Schwarz II heter også Jet Black II.  Og den før het Schwarz/Jet Black. Jeg kan ikke si sikkert at det er sånn på din også, men antar at det er det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thundercoil skrev:

Ble fint :) Litt senk, så er du der.  

Det hender at BMW farger har flere navn. F.eks. Schwarz II heter også Jet Black II.  Og den før het Schwarz/Jet Black. Jeg kan ikke si sikkert at det er sånn på din også, men antar at det er det :P 

Åja :D

Putter penger inn på konto imra, så da bli Supersport Black Evolution bestilt (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok forskjellige nyanser. Når jeg lakkerte fangeren og framskjermen min, og skulle kjøpe farge, så tok han med 2 eller 3 forskjellige nyanser som han sammenlignet. Og det var da Montrealblau som også het dunkelblau. Men montrealblau har fargekode 297, mens orientblau har fargekode 317. Så ikke bruk dunkelblau når du refererer til det :P 

Ble pent med Rondell!

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update: Har bestilt SuperSport Black Evolution coilovers fra partsandretards og hullager fram og bak fra skruvat.

coilovers kommer 10-12 virkedager fra idag, og jeg er i 100!

totalt kom det regning på 8900 for alt.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager kom idag, fram og bak:)

Har også fått brev av forsikringselvskapet og fått ordnet takst. Vil bli kontaktet av Sulland BMW verksted i Trondheim:) 

Venter bare på coilovers så jeg får satt inn det i samma slengen som hjullagrene (Y)

Snapchat-2854508359814805244.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...