krihvi Skrevet Februar 13, 2016 Skrevet Februar 13, 2016 (endret) Har lenge lurt på å legge ut en tråd om mitt prosjekt, og tok meg endelig tid til å gjøre det. Det hele startet med at jeg kjøpte en e30 316i for noen år siden. denne bilen var i veldig god teknisk stand å så veldig bra ut. men den manglet selvfølgelig motor og akselvektene som skulle til for å godkjenne med større motor.Da bestemte jeg meg for å finne et annet utgangspunkt, siden jeg allerede hadde kjøpt inn en donorbil med S50B30 motor som var gått 150000km. plutselig en dag kom jeg over et firma som heter MTEKNIKK, dette tenkte jeg at var gode greier og kjøpte en bil der i fra siden de kunne godkjenne med motoren jeg allerede hadde hjemme. Bilen var opprinnelig en 320 1983 modell preface med 112000km på telleren. Jeg kjørte ned og leverte motoren til dem, og etter ca 1 års venting hentet jeg bilen ferdig godkjent. Bilen sto ikke helt til forventningene og jeg bestemte meg fort for at hele bilen måtte demonteres, og restaureres skikkelig. legger ved endel bilder fra før jeg hentet bilen hjem, og den skikkelige restaureringen begynte. Sånn såg bilen ut når jeg hentet den, og jeg kjørte rett hjem og begynte og demontere. planene for bilen var å gjøre den så strøken som mulig, med masse gromdeler. legger ved en liste over ting som skal gjøres: Motor: - Vaskes (Gjort) - sette på karboninsug med plass til større BKF (Kjøpt) Karosseri: alt arbeidet som er gjort her ble gjort av en som driver med karosseriarbeid til vanlig. - Fjerne alt rust (gjort) - fjerne tectyl under bilen - skifte høyre bakskjerm (gjort) - skifte venstre kanal (gjort) Styling: - Mtech 1 front (Kjøpt) - Mtech 1 Hekk (kjøpt) Interiør: - grått gulvteppe (Kjøpt) - orginalt E30 M3 interiør (kjøpt) Understell: - 5x120 - e36 compact bak (kjøpt) - frambremser fra 300mm.de - sandblåse understellet (gjort) legger ved en del bilder fra før demontering, under demontering og frem til den dag i dag, og endel deler som er kjøpt Bilen skal hentes hos sveiseren om ca 1 uke og da skal den være 100% rustfri Endret Februar 25, 2016 av krihvi Hardtop reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Februar 13, 2016 Skrevet Februar 13, 2016 Ser jo ut so da e mykje bra arbeid so e gjort her Godkjente berre M-Teknikk bilen, eller gjorde dei noko meir og?
krihvi Skrevet Februar 13, 2016 Forfatter Skrevet Februar 13, 2016 dei satte motore neri og godkjente. synest i grunn det er løye det ble godkjent, men har nå fått det på papiret så då må eg være fornøyd
Gabz Skrevet Februar 14, 2016 Skrevet Februar 14, 2016 Fet bil og fett prosjekt! Godt jobba så langt! Følger med videre
Pyrox Skrevet Februar 14, 2016 Skrevet Februar 14, 2016 Kult prosjekt, liker planene Mye gromdeler du har fått tak i
krihvi Skrevet Februar 14, 2016 Forfatter Skrevet Februar 14, 2016 Har blitt endel gromdeler etter år med leting. det som gjennstår å kjøpe nå er frambremsene fra 300mm.de, eksos og selvfølgelig felger. er spent på hva felger jeg ender opp med, og hva som vill passe i og med at eg må ha ca ET 24 bak og ET 35 fremme. fargevalget sliter jeg også med. har hele tiden sagt at jeg skal lakke Standox Red Rocket, men nå lurer jeg mer på Helrot rød. hadde aldri trodd at fargevalg skulle bli så vanskelig :/ . jeg henter bilen hos sveiseren sent neste uke en gang, og da er det bare begynne og skrape tectyl under bilen og gjøre motorrommet og inni bilen klar for lakk slik at jeg kan begynne og montere litt deler.
krihvi Skrevet Februar 20, 2016 Forfatter Skrevet Februar 20, 2016 Då var bilen hentet og kommet trygt hjem til garasjen. har begynt så smått å skrape/slipe vekk tectyl i hjulbuene i dag.
krihvi Skrevet Februar 23, 2016 Forfatter Skrevet Februar 23, 2016 I dag ble jeg ferdig og lakke raptor liner under bilen, så nå blir neste steg og lakke motorrom og innvendig før montering.
krihvi Skrevet Mars 3, 2016 Forfatter Skrevet Mars 3, 2016 har et spørsmål angående E36 compact bakstillingen. går det ann å overføre calipter, skive og nav over på e30 svingarmene? eller må en bruke hele oppsettet fra e36 compact?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå