Gå til innhold

BMW E46 316i 1.8l uregelmessig fusking og motorstopp


Lappen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en BMW E46 316i 1.8l 2003 mod. Den fusker uregelmessig, det vil si at jeg kan kjøre i 3 timer uten problemer. Neste kjøre tur så kan den begynne å fuske, uansett om den er varm eller kald. Det er et napp/fusk akkurat som motoren stopper, så kommer ladelampen opp i noen sekunder. Dette skjer mens jeg kjører, så motoren starter igjen med engang. Som sagt så skjer dette ganske uregelmessig. 
Et annet eksempel: Jeg skulle til butikken, bilen gikk som en drøm og jeg kjørte den varm før jeg stoppet på butikken. Når jeg var ferdig på butikken så skulle jeg starte den igjen, da ville den ikke starte og så godt som alle varslene lyste. Ikke liv å få i den igjen. Så jeg ventet i 10 min før jeg prøvde igjen, da var alle varsellampene borte og bilen startet. Gikk som en drøm i kanskje 5 min til jeg skulle stoppe i et kryss. Da stoppet den av seg selv og ikke ville starte igjen (varsellampene lyste nå også), så jeg måtte bli tauet hjem av en kompis. Når jeg kom hjem så fikk jeg ikke start på den igjen. Så jeg prøvde å ta av + polen på batteriet for å kanskje nullstille hjernen. Etter 15min så koblet jeg på batteriet igjen, og varsellampene var slukt og bilen startet og gikk som den skulle. Tør ikke å kjøre med den som den er nå, iogmed det er så uregelmessig. Har noen tips om hva som kan være galt, eller om noen har opplevd det samme. 

Tenkte først at det kunne være forårsaket av kondens, men da skal vel ikke normalt sett nesten alle varsellampene lyse?

Mvh Lappen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst få/ingen personer i verden som kan svare deg på hvorfor bilen din er forkjølt, fjusker, harker osv. via Internett.

Du må ta en diagnose først!  .,..så kan vi hjelpe deg med evt. feilkoder. :)

Se om noen i nærheten av deg kan hjelpe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som det er sagt over her. Umulig omtrent å fikse en bil i dag uten diagnose. De tider er forbi.

Det kan f. eks være en defekt veiv aksel sensor. Men det blir vill gjetting. Og det er heller ingen vits i å kjøpe en og bytte bare for å prøve. Som alltid.....diagnose først. ;-) Her er en spennende tråd om emnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...