Gå til innhold

sveising av M3 diff


m3hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ødelegge en lsd fra m3? Kjøp en åpen fra 325 og sveis i vei. Du kan sikkert bytte en m3-diff i en sveiset 325 og få penger i mellomlegg.

Det er vel også enklere å sveise en åpen diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 325 diff også men er ikke samme innfesting til drivaksel og stikaksler det er 4 bolta og m3 diffen er 6, så har jeg flere M3 differ og skal prøve og få sveisa en av de :). så bare lurte på noen hadde prøvd det før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har flere M3 differ, så selger du en av de. Så kjøper du 4 lamellskit og nye kopper med 30 graders rampevinkler. Da har du rundt 75% brems og ei bunnsolid løsning iforhold til den elendige løsninga sveising er.

om det er 3.2 210 diff har den andre flenser, men er det 188 3.0 diff er det meg bekjent samme som 3.0. Har du 3.0 m3 har du vell uansett stikkakslinger tilsvarendes 325? 3.2 har jo de store rørakslingene.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 3.0 m3, den diffen jeg fikk fortalt at er 325 diff kan være fra noe annet, vist du vet at innfestinga til akslingene er det samme på disse. Dette skal brukes på en rund 800 hk drifting bil som jeg skal ha klar før sommeren. Hvor får man kjøpt 4 lamellskit til disse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre 800hk kommer du til å ta knekken på m3 3.0/188mm diff. Burde handle 210 diff med en gang dersom du vil ha noe du kan stole på.

Lameller får du hos www.driveandtraction.blogspot.com

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...