Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag, godtfolk! 

Jeg trenger igjen en bil nummer to. Skal brukes til å lufte bikkja og kjøre på fjellet med ski. 

Jeg har vurdert en E39 igjen, har hatt 3-4 av dem nå. Men tja...lenge siden jeg har hatt en E34 Touring som jeg har fått brukt. Jeg vurderer derfor en E34 520i, manuell eller automat. Dette blir ikke en bil som herjes med, men komfy og kul transportmiddel. at den er så helvetes sprek blir ikke så viktig. Men hva synes dere som har eid eller eier en om disse bilene? Jeg hadde en, men det er 5-6 år siden nå så hukommelsen er sånn passe. 

Skrevet

Jeg kjører E34 520I Automat til daglig og trives utrolig godt med det. Synes det er gode biler som tross sin høye alder har veldig moderene kjøreegneskaper, den gjør en like bra jobb som en hvilken som helst nyere bil. Mange ganger foretrekker jeg E34 fremfor min F10 530d, det er to helt forskjellige biler dog. 520I er dau men man kommer på en måte i en litt annen modus, likevel er den kvikk nok til å kunne ta forbikjøring og holde god flyt på motorvei. Også er det pålitelige biler, M50 er helt klart en av BMW sine beste motorer. 

Bakdelen er at det er sykt vanskelig å finne en hel og pen bil, samt at med automat så er den en smule glad i bensin. Min bruker ca 1,1 på blandet, på langkjøring derimot er den ned mot 0,7. Ellers så er dette utrolig gode biler, klassiske, solide, gode å kjøre samt at det er vanskelig å ikke bli glad i E34 :) 

Men si meg, hadde ikke du en E34 i sommer? Mulig jeg husker feil

Skrevet

Jo, men det ble ikke mye kjøring på den. Var for mye å gjøre viste det seg så solgte fort. Kjørte en 523i en stund etter det. 

Har vurdert å se på den røde i Mosjøen på finn. 

Skrevet

Har eid 520i touring, og eier 520i sedan nå, og jeg vil si at det er veldig bra biler! Mangler litt motorkraft, men til vanlig kjøring så ser jeg absolutt ingen problem med å kjøre en 520i. Går selvfølgelig en del penger til bensin, spessielt på automat (vil jeg tro i hvertfall), men det går nok fint. Utrolig komfortable biler også. Kan sitte/kjøre de lenge uten å bli noe sliten eller stiv og støl. Komfort skinnsetene er utrolig myke og gode. Bedre enn mange av dagens biler også..

Med mindre du klarer å kjøpe en som er godt opprustet og full i feil, så vil du nok ha en ganske driftsikker bil :)

Touringen min startet alltid (med unntak av når batteri var dødt, men det kan jo skje på en hver bil), og sedanen min starter alltid (igjen, bortsett fra dødt batteri). Har eid sedanen siden i fjor sommer, og til nå har jeg ikke hatt noe seriøse problemer med den som gjør at jeg ikke kan kjøre den. Kun et vindu som ikke fungerer, og et speedometer som har litt ADHD (sensoren på differensialen må renses/skiftes/fikses).

Så lenge du finner et BRA eksemplar, så er E34 et godt valg, syns jeg. :)

Skrevet
17 timer siden, DanielStance skrev:

Har eid 520i touring, og eier 520i sedan nå, og jeg vil si at det er veldig bra biler! Mangler litt motorkraft, men til vanlig kjøring så ser jeg absolutt ingen problem med å kjøre en 520i. Går selvfølgelig en del penger til bensin, spessielt på automat (vil jeg tro i hvertfall), men det går nok fint. Utrolig komfortable biler også. Kan sitte/kjøre de lenge uten å bli noe sliten eller stiv og støl. Komfort skinnsetene er utrolig myke og gode. Bedre enn mange av dagens biler også..

Med mindre du klarer å kjøpe en som er godt opprustet og full i feil, så vil du nok ha en ganske driftsikker bil :)

Touringen min startet alltid (med unntak av når batteri var dødt, men det kan jo skje på en hver bil), og sedanen min starter alltid (igjen, bortsett fra dødt batteri). Har eid sedanen siden i fjor sommer, og til nå har jeg ikke hatt noe seriøse problemer med den som gjør at jeg ikke kan kjøre den. Kun et vindu som ikke fungerer, og et speedometer som har litt ADHD (sensoren på differensialen må renses/skiftes/fikses).

Så lenge du finner et BRA eksemplar, så er E34 et godt valg, syns jeg. :)

Jo, men det ble ikke mye kjøring på den. Var for mye å gjøre viste det seg så solgte fort. Kjørte en 523i en stund etter det. 

Har vurdert å se på den røde i Mosjøen på finn. 

Jeg har en GTE som jeg kjører til hverdags. Trenger ikke en voldsomt kjapp bil. Trenger bare en digg gammel bimmer som ikke føles undermotorisert. Kjenner e34 inn og ut når det kommer til det tekniske 

Skrevet

Da har jeg fått bekreftet at min 79 år gamle gudfar etterhvert vil kvitte seg med sin 1994 540i Touring, så jeg og pappa drar og ser på den ila av våren. Bil gått 100.000 ca, som jeg har jobbet med å få kjøpt i flere år. Kommer sikkert til å ta 6-12 måneder, så er uansett interessert i E34 touring om noen vet om noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...