easyfixx Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Er på oslo tur med fruen, da hun hadde ønsket å se ellie golding live på telenor arena. meb før konserten startet problemene. Var en snartur på ikea før vi kulle kjøre inn til oslo å djekke inn på hotellet. Når vi kom ut i bilen å skulle kjøre så var de ikke noe pådrag når jeg ga gass. Bilen ville ikke dra i de hele tatt. Ga full gass men null respons. Så etter på att de var lys i motor lampa, men fikk ikke opp noen feil meldinger i displayet. Startet å stoppet bilen å prøvde på nytt, men hjalp ikke. Til slutt ringte vi etter vei hjelp. Ventet inne på ikeaen men ingen dukket opp etter 1,5 time og konserten nermet seg. Vi bestemte da for å prøve å kjøre til telenor arena. Startet bilen å tok noen runder på parkerings plassen. Bilen virket å funke greit igjen da. Selv om motor lampa lyste.Kjørte til telenor arena uten problem, stoppet og betalte parkerings avgift å skulle kjøre å parkere. Da var de igjen null respons når gassen var i bånn, men bilen seg bare sakte fremover. Motorlampa lyste fortsatt, men fortsatt ikke fått nå feil melding fra vi kjørte fra ikean til telenor arena. Men spørsmålet er om noen har hvert borti dette før, eller vet hva de kan være? Er ikke gira på å kjøre 90 mil hjem i tilfelle bilen kommer til å bryte sammen på turen. Så blir værende her til mandag for å få bilen på verksted da hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Kan hende noen i nærheten har diagnoseverktøy og kan finne ut av dette for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Hvilken type motor er det i bilen din ? For meg kan det høres ut som at turboen eller dieselpartikkel filter lager noe krøll. Det kan selvfølgelig være mange andre feil som forårsaker problemene med bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Veldig viktig å få med hva salgs motor det er snakk om, årsmodell og gjerne kilometerstand. Kan jo være mye forskjellig, men tenker på feil med motorstyring, turbo eller partikkelfilter. Hvis turboen er gåen så vil jo bilen fungere, bare være veldig dau. Slik du beskriver det så er bilen helt kraftløs, dvs at den så vidt går fremover på flat mark. Da tror jeg ikke det er turbo. Hadde partikkelfilteret vært tett så hadde ikke bilen plutselig virket normalt igjen (Turen ifra IKEA til Telenor arena) med mindre en regenerering hadde blitt tvunget i gang. Vil tror at dette har med motorstyring å gjøre, iallfall slik du beskriver det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Motor er en N47-d20c 520d 12 modell. Har gått 143000km. når den kom til heltene så funket den dom normalt. Hørte ingen ulyder heller når problemet kom. Når konserten var ferdig var symptomene tilbake desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Nå syns jeg det beste å gjøre er å ta en diagnose for å lese av feilkoden. Mine fire siste biler har alle måttet byttet turbo, og i 3 av 4 tilfeller så har symptomene vært slik du beskriver det. I og med at bilen blir kraftløs og motorlampen lyser er et tegn på at bilen går i nødmodus, det vil si at den struper ned effekten. Ofte så hjelper det å skru bilen av og på, men det kommer tilbake. Men hva mener du med at bilen er helt kraftløs? Er det slik at bilen såvidt kjører eller bare generelt veldig dau? Bare sånn at det er sagt så måtte jeg bytte turbo på min BMW 520d 2012 modell på 86 000 km, og en annen fra forumet jeg pratet med måtte bytte på rundt 50 000 km. Det betyr ikke det er det som er feil på din, kan også være små bagateller Lykke til ! Hører gjerne ifra deg om hva utfallet ble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 de som skjedde var att vi kjørte rolig ut av p-huse på ikeaen, skulle opp en bakke å da ga jeg litt gass for att vi skulle komme opp. Men ingen ting skjedde, enda jeg trykket gassen i gulvet. Heller ikke når vi kom opp på flata. Prøvde å stoppe å starte på nytt flere ganger, å testet med å kjøre runder på parkeringen. Oarkerte så bilen å ringte vei hjelp. Ventet 1,5time uten att de dukket opp så vi bestemte oss for å prøve å kjøre. Da funket den igjen. Men etter konserten var den helt lik som i starten igjen. Men får vente til mandag så får vi se hva som feiler. Takk for svar😊Å håper att de bare er bagateller🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 (endret) Er det slik at bilen ikke kommer opp i fart i det hele tatt, eller er det bare slik at den oppfører seg som en bil med 50-60 hk? Krysser fingrene for at det bare er en bagatell Endret Mars 5, 2016 av BimmerFan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Ja det er to forskjellige ting. Kommer ikke bilen opp i fart og man må ta gasspedalen helt i gulvet å kunne kjøre opp en bakke da er noe i motorstyringen som er galt. Kan bilen kjøres men er forferdelig dau, som en type småbil med 1,0 liters motort, gammel Hiace eller gammel Mercedes diesel så er det nok turboen. Men med turbohavari finnes det vel noen symptomer i forkant, N47 motoren har jo vært kjent for å ryke noen turboer. Beste er nok å ta en diagnose ja. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Mars 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2016 bilen var slik att om jeg kjørte opp bakken eller på flata så ville den ikke dra i de hele tatt om jeg trykket pedalen i bånn. Gikk max i 20kmt. Men etter vi parkerte og prøvde en time senere fungerte den som om de ikke hadde hvert noe problem med den i de hele tatt. Men kan ikke gjøre så mye annet enn å vente til mandags morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mars 7, 2016 Share Skrevet Mars 7, 2016 Fikk du tatt diagnose på bilen ? Hva ble utfallet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Mars 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2016 Ja fikk tatt diagnosen. Viste seg att de var agr eller er de egr ventil de heter? Retur på eksosen som var gåen. Hadde ikke denen inne, så ble stuck i oslo til onsdag. Men får vel ikke dekket den på garantien? Går vel under vanlige slite deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2016 Share Skrevet Mars 7, 2016 Antar egr dekkes av garantien. Skal ikke gå i stykker så ofte ellers blir det dyrt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Mars 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2016 Får håpe de gjør de blir dekket. Har nok dyre regninger fra før. Trenger ikke flere. Hva mener du med dyrt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2016 Share Skrevet Mars 7, 2016 Egr er sikkert 5000,- ferdig skiftet. Egr ventil koster vel ca 2500,- så litt ekstra og da er vi på ihvertfall 4000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå