teexeln Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Noen av dere som har byttet olje og som da VET hvilken olje? Når den er kald er den litt treig å gå i D, å av og til kan det komme et lite rykk i det den kobler inn, så tenkte å bytte olje og filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Anbefaler at du gjør dette på BMW verksted og da får du riktig olje også. Men det er nok mange meninger om hva som er riktig olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFdmRvYTBLdFBfdGs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2016 Takker!! Har byttet et par ganger på en e39 520 tidligere, så satser på det går bra Men hvis det er noen som har byttet på en 525d/530d, så skader det ikke å komme med erfaringer eller om det ble noe forskjell etter oljebyttet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Dynocat sin STF (Syntronic Transmission Fluid) olje er riktig type. Dette giret skal ikke ha rød olje, selvom de fleste som selger olje tror det. Oljeskift vil sannsynligvis ikke hjelpe noenting, dette giret er et franskprodusert GM gir som har hatt store problemer med lock-up/converter og ventilhus/oljepumpe slitasje. Når du tar ned bunnpannen i forbindelse med oljeskiftet ser du fort om du har havari på gang Mvh Thomas Rats AS And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mars 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2016 Bestilte olje og filter hos koed. Orginalt filter, og olja han fant ut at den skulle ha i følge reg.nr. stemte med den tabellen som var linket til over her, altså ETL 7045 E. Aner ikke korsen farge den har men den stemte som sakt fra både tabellen og reg.nr. plus noen utenlandske forum. Håper ikke å finne noe kjipt der!! Girer silkemykt å smoot ellers. Syns bare den er litt tregere å gå i D eller R sammenlignet med min 97 520ia. Plus at jeg har opplevd en gang el lite rykk når den ble satt i D. Tok forøvrig diagnose med INPA og ingen feilkoder! Oljealdringen var 80%, vet ikke hvor mye det betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mai 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2016 Kan oppdatere litt her. Har nå fått byttet olje og filter og kjørt ca 2500km etter det. Fylte på en boks med omega 917 etter anbefaling fra automatservice. Kassen girte jo veldig bra fra før, så lite forskjell der, men tregheten når den er kald har vært helt borte siden. Kanskje filteret som begynte å bli tett? Oljen var ikke så ille som jeg fryktet, men helt klart moden for bytte. Oljen jeg fikk var forøvrig rød. Han på automatservice sa at det fantes både rød og gul olje med rett viskositet/spesifikasjoner til disse kassene som du omså kunne blande, men en kompis som byttet olje samtidig hadde fått gul olje (febi/bilstein 14738). Så da satser jeg på at den er friskmeldt og holder seg slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå