Ryeng1 Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 1 minutt siden, ahj skrev: Nå er jo 316d akkurat samme motor og alt som en 318d. Så er jo veldig nedtunet fra fabirkk. Det jeg mener også. Og eneste forskjellen fra 318d til 320d er litt større turbo etc på 320d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 2 minutter siden, Ryeng1 skrev: Takk takk! Har brukt Chipsenteret siden 2009 uten feil/tull med bilene i ettertid. Det at de henter 70hk ut av disse motorene er vel heller ikke noe nytt da disse har samme 2.0l som 318d og 320d foruten noen små oppgraderinger på sistnevnte. Har også sett at flere henter samme type effekt ut av disse med software oppgradering. Hadde det vært en 1.6l diesel så skulle jeg ikke sagt noe. Men hadde samme motor i en 116d 2.0l 116hk for noen år tilbake, denne justerte vi opp til 165hk uten problemer. Så det å kalle denne forhandleren useriøs etter å ha chippet 500-600 biler opp igjen årene uten klager blir for meg bare dumt. Har vurdert å benke bilen etter chipping bare for å se hvor mye økning det faktisk blir, men at de henter over 40hk ut av disse motorene er ingen problem. Jeg prøvde å google litt for å finne ut hva som er forskjell på de motorene men kom vel egentlig ikke frem til noe fasitsvar. Noen mener de er helt like mens andre sier det er forskjell på turbo, kamaksler, dyser osv. Jeg ville vært litt skeptisk, gitt at du skal ha bilen en stund, til holdbarheten. Og så har du jo problemet med tap av garanti og problemer med videresalg/innbytte i fremtiden. Det er jo ingen tvil om at bilen vil bli gøyere å kjøre men jeg må innrømme at jeg stusset fælt da jeg hørte de tallene du oppga. Jeg har selv en 3 liters motor og den fikk jeg beskjed om at det ikke var noen problem å skremme opp 50 hk og 80-90 nm hvis jeg ville det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 2 minutter siden, Ryeng1 skrev: Det jeg mener også. Og eneste forskjellen fra 318d til 320d er litt større turbo etc på 320d? Eneste forskjellen er annen turbo og dyser og diesel pumpe mellom 318d og 320d. 316d og 318d er alt samme, bortsett fra at programvaren er nedtunet fra 318d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 1 minutt siden, Simmelim skrev: Jeg prøvde å google litt for å finne ut hva som er forskjell på de motorene men kom vel egentlig ikke frem til noe fasitsvar. Noen mener de er helt like mens andre sier det er forskjell på turbo, kamaksler, dyser osv. Jeg ville vært litt skeptisk, gitt at du skal ha bilen en stund, til holdbarheten. Og så har du jo problemet med tap av garanti og problemer med videresalg/innbytte i fremtiden. Det er jo ingen tvil om at bilen vil bli gøyere å kjøre men jeg må innrømme at jeg stusset fælt da jeg hørte de tallene du oppga. Jeg har selv en 3 liters motor og den fikk jeg beskjed om at det ikke var noen problem å skremme opp 50 hk og 80-90 nm hvis jeg ville det. Siden bilen min er importert så har jeg ingen garanti igjen uansett, så det er hipp som happ. Og jeg tror de aller fleste som ønsker en slik bil vil gjerne ha litt mer krutt enn stusselig 116hk. Det som er kurant er at jeg kan fjerne chipping igjen ved salg om ny eier ikke ønsker dette. Men som sagt, har aldri hatt problemer med softwaren til Chipsenteret på de 4 bilene jeg har chippet hos de. Har også sendt 5 av kameratene mine dit, og de bilene fungerer smertefritt den dag idag. På en 325d eller 330d skal det ikke være noe stort problem å hente 60-70hk og rundt 100nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 2 minutter siden, ahj skrev: Eneste forskjellen er annen turbo og dyser og diesel pumpe mellom 318d og 320d. 316d og 318d er alt samme, bortsett fra at programvaren er nedtunet fra 318d Stemmer ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 (endret) Da var bilen ferdig chippet, og for en forskjell! Veit at bilen er fryktelig lat orginalt, men hadde faktisk ikke forventet SÅ stor forskjell Bilen holder fint følge med E9x LCI 320d 184hk så det at de henter ut 185-190hk av disse 2.0 liters motorene er ingen fleip. Kan ihvertfall varmt anbefale Chipsenter.no om du vurderer litt mer futt i bilen. Har brukt dem siden 2010 uten noe som helst problemer. Kurante priser også Endret April 28, 2016 av Ryeng1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 Vurderer faktisk å gjøre det på min også 😀 Har en 520D med 184 hk. Hørt bare positivt om dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 Må være rimelig merkbar effektøkning! 59% ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Share Skrevet April 29, 2016 5 timer siden, Fahad skrev: Vurderer faktisk å gjøre det på min også 😀 Har en 520D med 184 hk. Hørt bare positivt om dem Anbefaler ihvertfall Chipsenter.no. De har drevet i mange år, og har god kunnskap. De holder til på Skjetten nå, men kan også utføre jobber på Bjørkelangen i helgene. 184hk utgaven henter de vel ut ca 225hk fra. Kjenner forskjell på den å Faren min har en F11 520d 163hk som skal chippes snart. Den henter de 215hk fra. Regner med merkbar forskjell på den også. Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Share Skrevet April 29, 2016 5 timer siden, Gorg skrev: Må være rimelig merkbar effektøkning! 59% ekstra Ja, 116d og 316d utgavene er de mest morsomme å chippe skjønte jeg. Det kan jeg jo også forstå siden effektøkningen er ganske solid. Ellers er jo 525d og 325d artige etter chip også. Henter ut ca 300hk og 600nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 27 minutter siden, Ryeng1 skrev: Anbefaler ihvertfall Chipsenter.no. De har drevet i mange år, og har god kunnskap. De holder til på Skjetten nå, men kan også utføre jobber på Bjørkelangen i helgene. 184hk utgaven henter de vel ut ca 225hk fra. Kjenner forskjell på den å Faren min har en F11 520d 163hk som skal chippes snart. Den henter de 215hk fra. Regner med merkbar forskjell på den også. Snakket med han på tlf idag. 220hk og 440nm. Bor bare 10 min unna Skjetten HPVL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 1 minutt siden, Fahad skrev: Snakket med han på tlf idag. 220hk og 440nm. Bor bare 10 min unna Skjetten Det blir merkbart. En kompis tunet sin 320d hos han, gikk fra 177hk og 350nm til 215hk og 430nm. Ble helt annen bil etterpå Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Share Skrevet April 29, 2016 2 minutter siden, ahj skrev: Det blir merkbart. En kompis tunet sin 320d hos han, gikk fra 177hk og 350nm til 215hk og 430nm. Ble helt annen bil etterpå Johan og Bjørn er flinke på BMW, henter ut gode tall etterpå ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 36hk høres ikke mye ut men har trua på at det blir en helt annen bil å kjøre ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Mai 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2016 Er det noen som veit om man får brukt de orginale borra/slissa bremseskivene ifra M-Performance bremsene over på mine bremser? Klarer ikke helt å se forskjellen på bremsene mine kontra M-Performance bremsene bortsett fra skivene. Caliperne ser helt like ut utenom fargen.. Evt om det er mulig å montere større skiver på caliperne mine? Syns skivene blir seende litt små ut med 20" hjul. For alt jeg kan skjønne så har jeg kanskje M-Performance calipere? Da burde isåfall skivene gå rett på M-Performance bremser: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå