Gå til innhold

E46 elektrisk trøbbel


yoho
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et problem med min e46 2000 320Ci som jeg ikke klarer å finne

I det siste når jeg starter bilen så vil ikke radioen starte, tåkelysene på clusteren funker ikke, men lysene funker likevel(foran), srs airbaglyset flimrer når jeg setter nøkkelen i posisjon 2, tannhjul advarsel lyset med utropstegn i midten kommer også på(automat). når jeg starter bilen så lyser srs, men svakere lys enn normalt. Ingen av knappene på rattet funker heller.. :P 

Men når jeg skrur av motoren og drar ut nøkkelen, venter litt, og kjører på nytt så er ALT normalt igjen :P ingen advarsel lys på automaten, ingen airbag lys, tåkelysa på clusteren fungerer, alt fungerer som normalt rett og slett.

 

Har sjekka alle sikringene, bytta til nytt bilbatteri, når jeg har bilen i gang og kjører så ligger spenningen på 14.2V

Jeg har ikke snøring på hvorfor dette skjer altså, noen ideer? kan det være tenningslåsen? dynamo? K-bus??

 

Hvis noen her på forumet har noen ideer på hva det kan være, rop ut!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at jeg ikke får noen feilkoder heller og at den ikke går i sikkerhetmodus/limp mode når disse advarslene kommer, kjører fortsatt som en drøm

 

Endret av yoho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde ecu vært deffekt så tror jeg ikke bilen din ville ha startet? Hva slags diagnose bruker du? Men for meg hører det kanskje litt ut som dårlig tenningslås uten at jeg skal si dette for sikkert. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...