Firefighter Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Noen som vet hvor jeg kan få tak i dyser til denne bilen - er jo et kjent problem på disse bilene og nå ser det ut som jeg ikke overraskende har fått dyseproblem! På GS bildeler er de dyre - noen tips om andre steder de kan fås tak i rimeligere? Vil en diagnose vise hvilken dyse som er gåen? Takk for svar mvh Sunny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Tenker du på dyser til N52/N53? Eller til M47/M57? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2016 N53B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Jeg kjøpte på Koed til 1-serien (tror det er samme type). Ikke direkte billige der heller (rundt 2500,- pr. stk.), men det billigste jeg fant. Jeg feilsøkte enkelt ved å koble fra kontakten til coilen på en og en sylinder (og deretter byttet coil og plugg med en annen sylinder), men du vil nok få opp hvilken sylinder som ikke går. Hvorvidt en får feil på selve dysen vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2016 Hva var symptomene dine? Her ligger bilen og jager på tomgang, går forsåvidt greit med litt turtall! Måtte du kode den nye dysa? er det ikke mulig å koble fra kontakt på dysene for feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Den begynte å gå på tre sylindre (firesylindret motor), så jeg sjekket coil og plugger først (byttet med annen sylinder), deretter byttet jeg dyse mellom to sylindre, og da flyttet problemet seg. Hvorvidt det er dyse hos deg er vanskelig å si, men om den er defekt vil den bare gå på fem sylindre. Den kan likevel begynne å tulle litt før den gir seg helt. Om man tar ut en dyse og setter den tilbake igjen, skal man egentlig bytte pakning. Hvorvidt dette er nødvendig er det litt delte meninger om, men det er ihvertfall en drittjobb uten rett verktøy (som koster en formue med tanke på hva du får). Nå har jeg riktignok samme problem igjen, og enda en dyse er handlet inn. Denne gang har jeg ikke byttet om på dysene, men har sjekket at det ikke er coil eller plugg, så da "gambler" jeg på at det er det samme igjen. Det står noen verdier på dysene, disse må legges inn via diagnoseprogram. Relativt enkelt om du har programvaren til det. Du kan ta av kontakten til dysen, men i teorien kan det jo være elektronikkfeil eller kabelbrudd som gjør at dysen ikke gjør det den skal, så du får ikke sjekket selve dysen på denne måten. Du vil heller ikke merke noen forskjell om du tar av pluggen til denne, eller pluggen til coilen så lenge den ikke går på den sylinderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 Det kan være bensin pumpe feil også. N53 er kjent for den feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet April 1, 2016 Forfatter Share Skrevet April 1, 2016 Har fått opp dysefeil på diagnoseapparat - før det fikk jeg LMM og NOX feil - har byttet NOX og LMM uten bedring - etterpå kom det opp dysefeil - for noe dritt - herlige motorer når de fungerer men drit når det begynner å skape seg. Spørsmål: Ville det evt ha kommet opp feil på bensinpumpe på diagnose ? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 Ja, bensinpumpe feil skal komme på diagnose. Det er dog ikke bestandig at feilkoder sier hva som er feil. Problemet kan være noe annet. Derfor man skal feilsøke og ikke bare lese feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet April 2, 2016 Forfatter Share Skrevet April 2, 2016 Da blir det feilsøking i tiden fremover! Nytt dumt spm må en ny dyse kodes for at bilen skal gå normalt igjen? Vil den gå bra direkte etter bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Jeg tror den vil gå normalt (ihvertfall etter det jeg har lest), men jeg testet aldri selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet April 2, 2016 Forfatter Share Skrevet April 2, 2016 Takk for svar! Har funnet en forhandler i England som overhaler dyser - Da kan jeg sende alle inn til samme pris som for 1! Ingen som har erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 På diesel så er overhaling stort sett "så der" har jeg fått forståelse av. Har dog ingen fakta på om det er bra eller dårlig. Jeg nevnte diesel da n53 er ganske lik en diesel i oppbygning. Firefighter reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet April 5, 2016 Forfatter Share Skrevet April 5, 2016 Da har jg feilsøkt litt og funnet ut at bilen suger vaakum - gisper etter luft når jeg åpner oljepåfyllingslokket! Samtidig er det akkurat som bilen plystrer litt! Tenker tett Veivhusventilasjon men finner ikke noe i delekatalogen! Noen som vet hvordan oppbygningen er på denne motoren? Sunny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Veivhus-ventilasjonen er integrert på undersiden av topp-deksel. Må skifte toppdeksel for å bytte veivhusventilasjon....slik eg har forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå