e9108 Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Noen som vet hva dette er og hvilken funksjon den har? Jeg lurer på om det er et ledningsbrudd inni her, jeg får ikke strøm fram til min venstre baklykt. Dette er på bakluken på en e91 318d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Er vel kun for å samle flere jordingsledninger sammen til en som går videre til gods. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreashag Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 (endret) Ser ut som en splaicer/samler som enten er der for å samle ledninger med samme signal til samme plass, eller isolere en løs ende med spenning på. Det kan faktisk ofte ligge løse ledere med spenning på i biler som er ment for evt. ekstrautstyr. Ledningsnettet blir lagt, også blir løse ender rett og slett bare isolert med spenning på om bilen ikke skal ha det utstyret og det i tillegg er annet utstyr på sikringen. Endret April 2, 2016 av Andreashag Mer utfyllende info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Det er som StigJ skriver, jordledninger som er samlet. Brun er alltid jord på BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 3, 2016 Share Skrevet April 3, 2016 Flytende jord for feilsøking m.m om det kun er den som er krympet i enden. Om du skal samle jord fra forskjellige kretser bør du vite hva du gjør og sjekke at det ikke er potensialforskjell mellom de forskjellige jordpunktene/utstyret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e9108 Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 Takk for alle svar. Får ikke støm helt fram til polene til kjørelys i pæreholderen så da er det kanskje +'en det er noe galt med siden det virker som jeg får jord helt fram til pæreholderen. Får bare fortsette å feilsøke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå