Gå til innhold

Spørsmål anngående inpa


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.,

Tenkte og prøve ut inpa for første gang. Men driver og titter litt på ebay, men er noe jeg ikke helt skjønner.

Hvorfor står det at pakken innholder blant annet: 

Your package will include:

  • - 2 x DVD's with DIS v57 & TIS, SSS v32, INPA v5.0.6 NCSExpert 4.0.1, NavCoder demo, Carsoft 6.1
  • - 1 x USB interface

Hva betyr dis, Ncs expert, navcoder og carsoft? Er alle disse forskjellige diagnoseprogram? I seg selv så vil jeg bare prøve inpa.

Er ikke så veldig inn i dette da jeg kun har brukt bmw scanner 1.4.0 fra tidligere.

Håper noen kan gi meg noe tips til hva jeg trenger for og få inpa på pcen. Er det ganske enkelt og installere eller er det litt krevende?

Her det link til inpa jeg fant på ebay. Kan jeg bruke dette?: http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-NcsExpert-DIS-v57-SSS-v32-Progman-GT1-/252324480353?hash=item3abfb60561:g:If0AAOSw0HVWEqlq&item=252324480353&vxp=mtr

 

Mvh. Vegard 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIS er BMW sitt forrige generasjon med diagnose som er litt utdatert, men virker helt fint. Det er det beste som finnes for å løse feil, nest etter det nyeste som er Rheingold/ISTA+
NCS Expert er et verktøy for å kode\endre innstillinger i moduler\bokser\media i bilen. Man kan da gjøre litt mer enn hva feks BMW kan selv.
Navcoder er et program som man kun kan bruke på E chassis fra før 2005 ish?? Ikke små mye muligheter, synes jeg.
Carsoft er BMWscanner såvidt jeg vet.

INPA er et veldig lite og kjapt program for å lese av feilkoder, lese av live verdier og gjøre svært små endringer på veldig få ting, feks registrere batteri skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som "Otis" skriver.

Fordelen med DIS er at det gir veldig god forklaring om feilkoder, det forteller i ren tekst hva som faktisk er galt. Så dette bruker jeg flittig ennå.

BMW scannere har tendenser til å bare gi feilkoder uten forklaring slik at man må google etterpå og tulle rundt får å finne svar på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...