Gå til innhold

Importere 2003 E39 fra Tyskland


Scorn
 Share

Anbefalte innlegg

Prisene på mange E39 her hjemme er så lave at det ikke lønner seg å importere.

Jeg holdt nesten på å kjøpe en E39 540 som er delvis skadet og påkostet mye penger. Den planlegges kun brukt som donorbil. Bilen kan jeg få billig, men enten jeg henter den selv eller får et tranportfima til å få bilen til Norge drar det opp kostnadene mye. Og prisene på noen norskregistrerte 540 er under 80.000 kr på en original bil. Da får jeg sikkert ikke mer enn 60.000 for min. Jeg har min romslige Transit her nede. Hvis jeg kunne ha demontert delene jeg trenger og hatt dem med i bilen vil det bli mye billigere. Men ikke lett å få til.

Hvilken E39 er det du er ute etter, siden du har problemer med å få tak i? Er det utstyrsnivået som er viktigst eller motoren/tekniske standen som teller mest? Utseendet?

Jeg er godt i gang med ombygg av en 1996 E39 520ia sedan som jeg tror vil bli attraktiv. Original estorilblå met. Men blir kanskje hellakkering eller uten tak siden panseret og høyre framskjerm hadde en skade. I tillegg blir en dør og bakluken byttet ut pga noe rust. Originale M-tech front- og bakfangere må også lakkeres. Det er montert sort taktrekk. Bilen får montert sort sportsskinn interiør. Fint M-ratt. Dynavin spiller. M62B44 motor med overhalt register, strammere, motorpakninger m.m. Bare delene kostet over 13.000 kr. 6 trinns man kasse. M5 forstilling med 540 bremser. AC Schnitzer 540 fjærbein. Forstilling og motor er allerede montert. M5 katalysatorer og trolig Hartge bakpotte. Eller original hvis det  ønskes. Fine todelte 8.5 og 10 x 18 OZ Racing felger. Hella facelift frontlykter uten xenon pga ingen høydejustering/lyktespyling. Bakstilling med bra originale foringer som er lite kjørt. 540 diff og drivakslinger. Bakdelen er at bilen er lite utstyrt. Bare el.vinduer framme. Klimaanlegg.

Denne bilen vil være lettere enn en original 540. Uten takluke og med fast bakseterygg skal karosseriet være merkbart stivere enn andre utgaver og gi bedre kjøreegenskaper. Med 4.4 motor og manuell kasse har man den nest raskeste utgaven etter M5. Og estorilblå met og shadowline skiller seg ut fra mengden av andre E39er. Sammen med sportsinteriør betyr disse tingene mer for meg i alle fall enn xenonlys og parkeringssensorer. Selv om det er kjekt å ha.

Bilen må selvsagt bli godkjent ombygd også før salget. Bare for å si i fra at jeg har en spesiell E39 på gang.

Jeg har ikke sett mange annonser på forumet der det søkes etter helt spesielle kriterier. Det kan nok lønne seg å søke selv etter bilen du vil ha enn å bare følge med på biler som ligger ute for salg.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gabz skrev:

Virker riktig det. Men ville heller anbefalt å vente på den rette i Norge. 150k for en 525i var svindyrt. 

Kanskje jeg har riktig bil? 2002 530iT manuell, gått 203000. Vurderer å selge den i løpet av sommeren.

Endret av Olav_64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...