Shearer9 Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 (endret) Hei! Kjøpte for noen uker siden min første BMW, en godt brukt 97 modell 528iA Touring. Fram til nå har jeg vært veldig fornøyd med bilen, til tross for et par småproblemer (som heldigvis har latt seg løse). Men, i går da jeg skulle på fyre i gang motoren på morgenen nektet den å starte. Starteren går men det virker som om motoren ikke vil tenne. Trodde først at det var batteriet, men etter å ha byttet det, vil den fortsatt ikke starte ( har i tillegg sjekket at det er bensin på tanken, hehe). Har lest litt rundt på diverse forumer (inkl. dette) at det kan hjelpe å ta ut pluggene og rense de (skal prøve dette etter jobb i dag). Ser også at kamaksel/veivaksel-sensor kan være en ting som forårsaker startvansker. Kan det være noe annet (startsperre e.l.) enn det jeg har nevnt som kan være problemet og hvordan finner jeg ut av det? Endret April 6, 2016 av Shearer9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Ja hvis starteren går er det ikke batteriet 😀 Kam/veivsensor kan det være, bensinpumpe eller rele også, også startsperre. Men ta en diagnose på den, lettest det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shearer9 Skrevet April 5, 2016 Forfatter Share Skrevet April 5, 2016 Ja, blir nok til at jeg må kjøpe et diagnoseverktøy! Hører forresten at bensinpumpen surrer og går, så da er nok den ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Kjekt å ha når man eier gammel bil ja 👍😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shearer9 Skrevet April 6, 2016 Forfatter Share Skrevet April 6, 2016 Fikk start på bilen til slutt, uten diagnose. Bilen måtte flyttes grunnet naboen, og da måtte jeg bare slenge meg rundt ,ringe veihjelp og få bilen på verksted. Tauebilen kom, og etter en del "kjinning" av motoren og fikling nede i motorrommet, startet bilen opp! Fyren på tauebilen mente det var gått "surt" evt. kondens..får bare krysse fingrene på at det ikke er et underliggende problem. Skal som nevnt tidligere i tråden skaffe et diagnoseverktøy slik at det blir litt lettere å identifisere problemer i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Injection motorer skal ikke gå sur, så lenge alle sensorer er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 En dårlig veiv sensor som er like før den er helt defekt kan gjøre at motoren oppfører seg slik. Ellers forekommer det at disse motorene drukner hvis den stoppes med kaldstart systemet på fullt. Dvs hvis du starter den helt kald, flytter den litt på gårdsplassen, og stopper den igjen med en gang....kan den være lei å starte morgenen etter. Jeg har opplevd dette på 2 tidligere biler jeg har hatt. Da er det gassen i bånn og dra på starteren som gjelder. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå