Gå til innhold

'97 528iA Touring starter ikke! [LØST]

Shearer9
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for noen uker siden min første BMW, en godt brukt 97 modell 528iA Touring. Fram til nå har jeg vært veldig fornøyd med bilen, til tross for et par småproblemer (som heldigvis har latt seg løse). Men, i går da jeg skulle på fyre i gang motoren på morgenen nektet den å starte. Starteren går men det virker som om motoren ikke vil tenne. Trodde først at det var batteriet, men etter å ha byttet det, vil den fortsatt ikke starte ( har i tillegg sjekket at det er bensin på tanken, hehe). Har lest litt rundt på diverse forumer (inkl. dette) at det kan hjelpe å ta ut pluggene og rense de (skal prøve dette etter jobb i dag). Ser også at kamaksel/veivaksel-sensor kan være en ting som forårsaker startvansker.

Kan det være noe annet (startsperre e.l.) enn det jeg har nevnt som kan være problemet og hvordan finner jeg ut av det?

Endret av Shearer9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk start på bilen til slutt, uten diagnose. Bilen måtte flyttes grunnet naboen, og da måtte jeg bare slenge meg rundt ,ringe veihjelp og få bilen på verksted. Tauebilen kom, og etter en del "kjinning" av motoren og fikling nede i motorrommet, startet bilen opp! :-D  Fyren på tauebilen mente det var gått "surt" evt. kondens..får bare krysse fingrene på at det ikke er et underliggende problem. Skal som nevnt tidligere i tråden skaffe et diagnoseverktøy slik at det blir litt lettere å identifisere problemer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig veiv sensor som er like før den er helt defekt kan gjøre at motoren oppfører seg slik. Ellers forekommer det at disse motorene drukner hvis den stoppes med kaldstart systemet på fullt. Dvs hvis du starter den helt kald, flytter den litt på gårdsplassen, og stopper den igjen med en gang....kan den være lei å starte morgenen etter. Jeg har opplevd dette på 2 tidligere biler jeg har hatt. Da er det gassen i bånn og dra på starteren som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...