Alex1hw Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Hei Vet jeg kan sitte å lese andre tråder, men spørr heller istedet ettersom jeg har en rekke spørsmål. Har heller ikke noe mye teknisk kunnskap så vær så snill og svar, setter stor pris på dette. Kjøper meg min første bil i morgen en 320i jeg fant som har rullet rett over 300k km. Den var helt fri for rust og eneste problemet var eksoslekasje som selger visstnok har deler til. Den er også nettopp EU godkjent til 2018. Men jeg er likevell engstelig ettersom jeg ikke vil kaste bort 30 000 kroner og en lang biltur i vasken. Så jeg stiller dere eksperter noen spørsmål og håper dere kan svare før jeg drar og ser på den i morgen. - Han sier eneste problemet er eksoslekasje, og at bilen nettopp er godkjent, men er jo redd for at motoren skal ryke, noen andre ting å sjekke på dette en vann i oljen? - Noe spessielt jeg bør sjekke på disse bilene? Har lest en god del, men kan hende dere vet om noe jeg ikke vet om. - Koster det mye å få byttet disse delene til eksosen på et verksted hvis man har delene selv? Setter veldig stor pris på svar! Mvh Alex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Helt fri for rust og 300000 km på baken? Klart disse bilene går langt, men har selv hatt slike biler, dog av nyere årsmodell (2003 og 2005) - og fri for rust er de ikke. Prøv å få en liste på hva som er gjort av delebytte opp igjennom. Ved denne km stand bør de fleste hjullagere og en rekke foringer osv være byttet, kanskje opptil flere ganger. Denne bør være meget pen til prisen du oppgir. Du bør kanskje vurdere om du finner noe nyere/mindre kjørt dersom du ikke skrur noe selv, og ønsker et «problemfritt» bilhold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Hei. Her er en link som det står nærmest alt du burde sjekke før kjøp: https://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Frieksos er i utgangspunktet en enkel affære å fikse selv. E46 er flotte og gode biler. Som forrige innlegg sier så burde den også være bra fin til 30 000,- med den km-stand. Når det er sagt er dessverre ikke 30 000,- mye for en bil lengre idag i det store og hele, det er en 16 år gammel bruktbil, så det innebærer alltid en liten risiko at noe uventet kan skje når som helst, altså at man ikke skal forvente at alt er som nytt. Men dette regner jeg med du er fullt klar over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 (endret) Sjekk når vannpumpen ble byttet sist, de har en tendens til å ryke. Sjekk også om gummi/plast i kjøling/inntak har blitt byttet. Håndbrekk er også en svakhet på e46, kjekt å kjenne etter om det holder godt. Om bremseskjoldet er rustent løsner fort pinnene som holder bremseskoene på plass. Endret April 10, 2016 av mcelg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Er det tilfeldigvis denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73902022&ref=favorites&favoriteListId=1805960 Isåfall er det gamlebilen min, jeg solgte den like før jul til en langt lavere pris. Tydelig at han har lagt ned en del arbeid, men så mye at den er verdt 30k tviler jeg på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå