Gå til innhold

Garanti og overholdelse av serviceintervall

Dweezil
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min (2015 520xdat) har sagt fra at den vil inn på oljeskift/førstegangs service, og jeg har booket avtale med et merkeverksted noen uker fram i tid. Nedtellingen til service-indikatoren går imidlertid mye raskere enn de kilometerne jeg faktisk kjører, og det er en sjanse for at jeg vil ha kjørt noe over service-indikatorens grense innen bilen skal inn på service.

Er det noen som vet om BMW Norges garanti automatisk bortfaller i det man kjører over service-indikatorens grense? Eller er det litt "slingringsmonn" her, slik at om man f.eks. har kjørt 500 km over, så er det ok? Hvor går i så fall denne grensa?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått snakket med garantiavdelingen til min forhandler Bilia, og de sa klart og tydelig at det ikke var noe å bekymre seg over. Med mitt kjøremønster vil jeg antakelig være innenfor bilens service-grense på det oppsatte tidspunktet for service. Om jeg skulle ha kjørt noen kilometer over, er det uproblematisk. Det ble antydet at 1000-2000 km over indikert servicebehov er innenfor det man må regne som akseptabelt, men at f.eks. 10.000 km nok er i overkant. Altså er det ikke en absolutt grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...