Gå til innhold

noen som kan se på livedata fra inpa? 530d rister og går dårlig..


Kenneth Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått problemmer med bilen, fikk opp feil melding  7728 Charge-air pressure control or charge-airpressure actuator   i inpa, fant en liten luftlekasje ved EGR og byttet MAF sensor i håp om att den var deffekt. jeg bytta sensor og fjerna feilen, bilen blei ikke noe bedre etter dette den rister mye etter pådrag og går så vidt på tomgang... jeg fikk så opp  5651 rough idle speed controller i inpa.. legger ved bilder av livedata om noen kunne sett på verdiene.

 

 

bmw live 1.bmp

bmw live 2.bmp

bmw live 3.bmp

bmw live 4.bmp

bmw live 5.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdiene fra Inpa her ser jo normale ut etter mitt vett i hvert fall. Dysekorrigering er fine, dieseltrykk på rail og matetrykk er normale og luftmengde er normal men her står bilen på tomgang. Hvis du ser så har du 2 verdier, "ist" er faktisk verdi og "soll" er ønsket verdi. Sammenligner du disse så kan du kanskje finne avvik et sted men jeg tipper du må kjøre med en del pådrag for å provosere frem feilen. Et tips kan være å sjekke vacuumslanger for lekkasje, dette er en gjenganger på så gamle biler og akkurator på turbo, denne kan jukse pga manglende vacuum eller staget kan sote fast slik at vnt makanismen ikke går fritt.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.4.2016 at 21.00, Otis skrev:

Så laster du ned rheingold / ista fra signaturen min. Så kan du ta alle feilsøking selv om du vil det :)

Hei kan jeg feks bare laste ned Rheingold/ista og bruke samme kabel som fulgte med Dis/Inpa?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Saturday, April 30, 2016 at 23.47, Otis skrev:

Ja, men det er ingen installasjon av rheingold. Bare kopier inn hele rheingold mappen inn så det blir slik: C:\Program Files (x86)\Rheingold

Ble litt usikker men jeg har 2 forskjellige mapper som  heter ediabas og ediabas-447. Men det har vel kanskje ingen betydning når jeg kommer til oppsettet til rheingold? 

Disse 2 mappene ligger på local hardisk (c:) vil det si at reheingold også må kopieres på samme sted eller kan jeg bare legge den over på program files som du først nevnte? 

Beklager at jeg spør litt dumt men jeg er ikke så veldig inn i dette enda.

 

Untitled.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ediabas447 mappen aner jeg ikke hva er for noe.
Jeg ser også at du har INPA liggende direkte på rota av c:\, men du har også EC-Apps. Satser på at det ikke betyr noe dog.

Rheingold kopieres direkte inn i C:\Program Files (x86)\Rheingold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...