Broen's Bimmer Skrevet April 25, 2016 Share Skrevet April 25, 2016 (endret) Hei Har et litt merkelig problem på min 2002 530d manuell (ombygget fra automat, og mappet til 225hk). Da jeg kjører den på kald motor, like etter kaldstart, begynner motoren, dermed hele bilen å hakke og går ujevnt i det jeg ligger på ca. 1400rpm, på 1,2, og 3. gir spessielt. Ellers går motoren klokke reint da den blir varm, men KUN når den er kald å fusker den på akkurat dette turtallet. Prøvde å bytte lmm, men hjalp ikke. Noen som har peiling på dette? Endret April 26, 2016 av Broen's Bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 25, 2016 Share Skrevet April 25, 2016 Glødeplugger/relè? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet April 26, 2016 Forfatter Share Skrevet April 26, 2016 On 25.4.2016 at 16.25, Otis skrev: Glødeplugger/relè? hmm, kan du utdype litt? Har ikke noe problem med gløding på bilen, starter lett i 20 blå som 10 + problemet er det samme om jeg starter den i +5 grader, og det slutter ikke før temperaturen går over det blå feltet ca... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 26, 2016 Share Skrevet April 26, 2016 Nja. Det er jo stort sett slik at problemer med kald motor er glødeplugger eller relè. Og varm motor er det dyser. Men når du sier at du ikke har noen problemer med start i mange minus grader og det ikke slutter å jukse før den er over det blå, så antar jeg ikke at det er gløderelaterte problemer. Og da vet jeg ikke. En diagnose er vel eneste vei slik det er nå. Broen's Bimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 26, 2016 Share Skrevet April 26, 2016 Logg railtrykk. Broen's Bimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 (endret) 16 timer siden, TRF-Racing skrev: Logg railtrykk. Takker for svar! Får man sjekka det på en BMW forhandler eller? Kan dette ha noen sammenheng med at den er chippet/ mappet til 225hk? Endret April 27, 2016 av Broen's Bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå