M.Lunde Skrevet April 25, 2016 Share Skrevet April 25, 2016 Har byttet luftmassemåler, men bilen fusker fortsatt. Spesielt ved 2500-3000rm og ved høy belastning lugger den. Kan det være at den ikke er kodet inn (riktig) eller lignende med tanke på de nederste verdiene her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 De nederste verdiene er for trykksensoren bak på innsuget... hvis du ahr verdier langt utenfor *(som du har) så ville jeg skiftet denne. ikke luftmassemåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 Hva for en del er det da? Her er feilkodene jeg har, som dukker opp selv om jeg sletter dem. Så det ligger feil på luftmassemåler. Oljekvalitetssensor. Kjølevifte. Vannpumpe for a/c. Og AUC-sensor (måler luftkvalitet for klima, som gjør at den automatisk skjønner om det er dårlig luft og slår på resirkulering - om dette er slått på). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 Er ikke disse feilkoder fra en 316i? Isåfall tror jeg ikke denne motoren har en trykksensor på innsuget, det er vel bare turbo motorer som har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 Dette er en 316i ja. Beklager, glemte å få med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 Den har ikke trykk sensor på innsuget såvidt jeg vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 Som betyr at verdiene nederst på første post ikke har boen betydning? Det merkelige er at set point som varier, mens actual value står helt stille. Vet neimen ikke hva neste steg er, bortsett fra å bestille time. Sikringer til vifta er ok, dersom jeg har sett på de riktige. Lmm er jo byttet men gir feilmelding fortsatt selv om feilmeldinger er blitt slettet. Bilen fuska - stoppet helt - fikk diagnose på lmm og fuska fortsatt litt - byttet lmm og slettet koder - fusker fortsatt. Eneste som var problem med denne før var risting ved igangsetting til tider. Noe jeg alltid trodde var clutch, men verksted tror ikke det. Tror heller de tenkte det kunne være en sylinder som kuttet. Eller noe slikt, husker ikke helt og det var forsåvidt ikke noe de testet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Du som har fungerende INPA, bør jo laste ned det fra min signatur, rheingold/ISTA for å kjøre feilsøking selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 Har faktisk lasted ned (tok sin tid!!), håper jeg rekker og prøve det idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Ut fra målingene dine øverst er LMM i orden. Så feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 5 timer siden, Otis skrev: Du som har fungerende INPA, bør jo laste ned det fra min signatur, rheingold/ISTA for å kjøre feilsøking selv! Får ikke noen av programmene til å snakke med bilen. :/ Lasta ned siste versjon, fulgte også første del av denne guiden: https://www.google.no/search?q=ista-d+connection+manager&oq=ista-d+connection+manager&aqs=chrome..69i57.10807j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Det er vel ikke fordi jeg ikke har k+d-can- kabel? Tror jeg bare har k-can. Men bilen er uansett 10/2006. http://www.ebay.com/itm/162027719221 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Du må velge rett interface i innstillingene på rheingold. Trykk på fastnøkkelen - VCI config og velg EDIABAS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 I did. 😲 Før det så kpm det opp connection manger og fant ikke noe. Når jeg endra dette, og ordna idibas.ini og obd.ini til rette innstillenger og endra til com9 så lasta den på en måte inn, men alt er bare blankt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Lunde Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 Men på ebdias.ini så linker den opprinnelige til 3 steder i ebdias mappa; ecu, sim og trace. Men der linka den til mappa som fulgte med standard tools og ikke rheingold/ebdias. Så jeg endret, men det som fulgte med ebdias i rheingold var kun bin mappa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Jeg har aldri endret noen ting når jeg har lagt inn Rheingold. Men når det er sagt så er mine innstillinger i EDIABAS.ini slik: EcuPath =C:\EDIABAS\ECU SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM TracePath =C:\EDIABAS\TRACE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå