Gå til innhold

Antenne/radio-forsterker E61 2007. Noen stalltips?

E39523i
 Share

Anbefalte innlegg

Har slitt med litt humørsyk fjernlås-funksjon i det siste. 

Fant selvfølgelig skader, grunnet vann, på kretskortet/antenneforsterkeren i spoileren bak.....som sikkert nesten samtlige E61-biler har opplevd, i hvert fall de bilene som har fått vann på seg. Kretskortet i seg selv har jeg mest sannsynlig reddet nå i første omgang..

Men så er spørsmålet om noen har et stalltips om hva slags utbedringer...eller rettere sagt, forbedringer jeg bør gjøre, nå som jeg skal montere alt sammen igjen.

Har behandlet kretskortet med Electro-protect, så den delen er jo sikkert blitt noe mere resistent mot vann.  ...men bør man egentlig tette med masse fugemasse osv, når man setter på det sorte store lokket?  Ser for meg at hvis man prøver å tette helt igjen, så skal du banne på at man ikke får det heeeeelt tett.  Resultatet av dette, bilr jo at fukt vil oppstå inni der igjen, og den fukten vil jo ikke akkurat få en lett vei ut igjen..

Noen som har gjort ting de vet funker og som ikke forverrer hele greia?

Endret av E39523i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja,    det hørtes jo sikkert ut som en god idê:) Det skal jeg få sjekket opp...

Kanskje greia er at de har begynt å lage nye lokk som HAR pakninger , for med den mengden

vann som var inni her, så skulle man ikke tro at det var pakninger der i det hele tatt.

Takktakk for kjapt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, johanngj skrev:

Min sorte boks ble levert innsausa med sort fugemasse etter at ant forsterkeren ble byttet på garanti. 

Hvor lang er garantitiden på slike ting?  Vet at feil på lykter og lykteglass kun er 2år.

For øvrig sikkert masse på bilen som da kun har 2 år.

Fikk i hvert fall den beskjeden fra bilia her om dagen..

Endret av E39523i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, E39523i skrev:

Tec7 vil nok gjøre jobben med tetting, men tenker det blir litt f... Hvis man ikke får det dønn tett..

Tror da det skal holde seg tett hvis du får et gjevnt lag med Tec7 hele veien rundt, også presser lokket skikkelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DanielStance skrev:

Tror da det skal holde seg tett hvis du får et gjevnt lag med Tec7 hele veien rundt, også presser lokket skikkelig på.

Jeg får prøve å holde en stødig hånd og gjøre et forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E39523i skrev:

Hvor lang er garantitiden på slike ting?  Vet at feil på lykter og lykteglass kun er 2år.

Fikk i hvert fall den beskjeden fra bilia her om dagen..

Hadde bruktbilgaranti. Mitt lokk som jeg fikk hadde en tynn gummipakning. Og så var det tec7 eller lignende i tillegg. Gikk forholdsvis greit å få opp igjen, da jeg skiftet alt av baklukeledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, johanngj skrev:

Hadde bruktbilgaranti. Mitt lokk som jeg fikk hadde en tynn gummipakning. Og så var det tec7 eller lignende i tillegg. Gikk forholdsvis greit å få opp igjen, da jeg skiftet alt av baklukeledninger. 

Det er nettopp det der jeg også er litt engstelig for, det å eventuelt bruke et monteringslim som TEC7. 

TEC7 er jo et monteringslim som sitter dønn på det meste av overflater og ser kanskje for meg at man vil slite med å få av lokket igjen uten å ødelegge hele shiten, når man igjen må åpne opp igjen.

Men det høres jo ikke ut som det er helt sikkert at de har brukt TEC7 som du nevner. 

Kan du sende en PM med navnet på verkstedet som utførte jobben?  Da kan jeg høre med de om hva nøyaktig de brukte.

Fult mulig de sier...  "njaaaa,, funker heelt å bruke vanlig, universalt byggsilikon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...