Gå til innhold

Mfh-e39
 Share

Anbefalte innlegg

Har ingen mulighet for å lese feilkoder eller verdier. Dette er som sagt fruens bil, og jeg har aldri satt meg så mye inn i den. 

Blafrelyden minner om noe som blåser ut og dette kommer ved 1500rpm-> ved lading av turbo? 

Det første jeg merker var at jeg sto i et kryss og skulle ut i veien. (Under prøvekjøring etter manifoldbytte) 

Kom en kar litt brått på, så jeg måtte trå til litt. Og bilen kom liksom ikke. Det skjedde ikke noe..  

Da ble jeg oppmerksom på denne blafrelyden, og svingte av øyeblikkelig og fikk sjekket om f.eks. En ic slange var løs. Dette var min første antagelse etter å ha vært iherdig japsebiltrimmer i flere år.. Finner ingen åpnenbare slike lekkasjer. Kjører bilen hjem på verkstedet og begynner plukke deler i håp om å finne en åpenbar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo høres ut som en lekkasje.

Utenom fysisk å se over alt er det vanskelig å gi konkrete råd videre uten datalogging.

Ser du om VNT mekanisme beveger seg når du brått gir gass og slipper gassen igjen? (må være to for å gjøre dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du finner noe synlig fysisk feil er nok logging neste. Kjøre drag med full last fra lavt turtall (dette er ikke det samme som full pedal), logg turtall, ladetrykk, forespurt ladetrykk og luftmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt sammen igjen alt i motorrommet. Sjekket hele anlegget for lekkasjer, men intet funnet. 

Prøvekjørte, og opplever det slik at når bilen når 1500-2000 omdreininger kjennes det nesten ut som motoren bremser. Får ikke opp tempoet, og bilen aksellererer som en gammel traktor. 

Virker på meg som den ikke blir kvitt trykket (luft) inn i innsuget. Spjeldet ved egr åpner for full maskin og ser ut til å jobbe riktig. Stenger når bilen stoppes. 

Likeledes når jeg står på tomgang, går den ikke ned på turtall før den på en måte har "brukt opp" overskuddet av luft. Se video.

Kunne jeg glemt å satt på en kontakt et sted? Er det noe i innsuget som blokkerer trykket fra ic å komme dit det skal? 

http://youtu.be/29R2o2wdwzs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...