Nexsor Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Noen som har vært borti dette? Her om dagen kom jeg kjørende på motorveien. Lå i 110-120km\h og plutselig merket jeg at jeg begynte og miste motorkraft. Det skjedde ikke noe når jeg trykket på gasspedalen. Jeg hadde ingen annet valg enn å gire ned og kjøre ut til siden. Når bilen kommer til stilstand så gikk bilen veldig ugjevnt på mellom 100 og 1000 rpm. Når jeg trykket på gassen, så var det null reaksjon. Fikk ikke over 1000rpm igjen. Den hostet og harket en stund før den stoppet. Jeg prøvde og starte den flere gang og det samme skjedde stort sett hver gang. Enten så startet den og gikk mellom 100 og 900 rpm i ugjevn takt før den stoppet med en gang eller etter noen sekunder. Fortsatt null respons på gasspedalen. Når jeg fikk den hjem senere på kvelden, så prøvde jeg og starte den igjen, men da ville den ikke starte i det store og hele... Det som er rart er at under kjøring eller når den stoppet for meg, eller de gangen jeg har fått den til å tenne, så har ikke en eneste varsellampe lyst. Bilen er en BMW E46 316i 2004 mod. Gått 177000km. Setter pris på all svar eller spekulasjoner. Håper å finne ut av dette selv eller eliminere bort så mye som mulig før jeg må gi opp og sende den på reperasjon. Mvh Thomas Søreng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Når du vrir om nøkkelen får du den surrende lyden? Kanskje bensinpumpen din har gitt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Har du forsøkt å kjøre diagnose på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nexsor Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 38 minutter siden, Fidelio skrev: Når du vrir om nøkkelen får du den surrende lyden? Kanskje bensinpumpen din har gitt seg. Har ikke hørt noen surrende lyd. Vanskelig å høre når motoren prøver og starte. Tanken på at pumpen har gitt seg har slått meg. Men det kan jeg vel finne ut med å vri om og så ta ut en av pluggene for å se om den er våt og lukter bensin? 23 minutter siden, Shattered skrev: Har du forsøkt å kjøre diagnose på den? Nei, eg har ikke det. Har ikke diagnoseutstyr og kommer meg ikke så langt siden bilen ikke starter. Men hvis f-eks bensinpumpen har gitt seg, ville ikke dette gitt en feilmelding i dashbordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Tviler jeg på - har ikke bensinbil selv, men har opplevd at ene dieselpumpa i en bil tok kvelden. Ingen feilmeldinger, så da vi kjørte på med diagnose viste det seg å være en elektrisk komponent på pumpa som hadde sagt farvel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Du burde få noen til å kjøre diagnose for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 (endret) 7 minutter siden, Nexsor skrev: Har ikke hørt noen surrende lyd. Vanskelig å høre når motoren prøver og starte. Tanken på at pumpen har gitt seg har slått meg. Men det kan jeg vel finne ut med å vri om og så ta ut en av pluggene for å se om den er våt og lukter bensin? Nei, eg har ikke det. Har ikke diagnoseutstyr og kommer meg ikke så langt siden bilen ikke starter. Men hvis f-eks bensinpumpen har gitt seg, ville ikke dette gitt en feilmelding i dashbordet? Du trenger ikke å starte motoren for og høre om bensinpumpe går. Bare vri om nøkkelen til tenningen slår seg på så skal du høre en summelyd eller lignende. Endret Mai 2, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nexsor Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 (endret) Bensinpumpen er vel den som sitter bak passasjersetet? I så fall, så er det ikke mye lyd ifra den verken når eg vrir om tenningen eller prøver og starte bilen. Men, den koster en del ny, så er det noen som har tips til hvordan jeg kan få sjekket for sikkerhet at det er den som er ryket? Kan ikke være en sikring eller rele? Tror jeg fant riktig sikring og den var ikke gått, men det er vel et rele også? Endret Mai 2, 2016 av Nexsor Fant ut svar på det jeg spurte om først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Som sagt, diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Du har en sikring til bensinpumpa, samt at du kan sette strøm direkte på pumpekontaktene for å sjekke om den går. Setter du strøm rett på pumpa og ingenting skjer så er den ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nexsor Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 46 minutter siden, Shattered skrev: Som sagt, diagnose Har ikke diagnoseutstyr eller kjenner noen med dessverre. 34 minutter siden, E.C. skrev: Du har en sikring til bensinpumpa, samt at du kan sette strøm direkte på pumpekontaktene for å sjekke om den går. Setter du strøm rett på pumpa og ingenting skjer så er den ferdig. Har prøvd og målt på kontakten nå med et multimeter og da får eg bare 4,98v uansett hvordan jeg måler på de 4 ledningene. Litt usikker på hva som er pluss og minus, men 4,98v med tenningen på er jo alt for lite. Bare for og sjekke, så målte jeg batteriet også og det viste 11,9v. Er ikke det litt for lite volt, eller skal den kanskje ikke ha mer volt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 11,9V er litt dårlig. Sjekk diagnosetråden om noen bor i nærområdet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nexsor Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 (endret) 5 minutter siden, E.C. skrev: 11,9V er litt dårlig. Sjekk diagnosetråden om noen bor i nærområdet ditt. Har prøvd og starte bilen noen gang siden eg fikk stopp, så 11,9v på batteriet er nok ikke noe og si på akkurat nå. Men tenkte mer på om ikke pumpa skal ha mer en 4.98v? Kan ringe BMW norge i mårra. De burde vel kan svare meg på dette. Endret Mai 2, 2016 av Nexsor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 2 timer siden, Shattered skrev: Du burde få noen til å kjøre diagnose for deg. Link til diagnosetråden her. 12 minutter siden, Nexsor skrev: Har ikke diagnoseutstyr eller kjenner noen med dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 Skal være 12V til pumpa når tenninga er i pos 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå