khanhle92 Skrevet Mai 7, 2016 Share Skrevet Mai 7, 2016 (endret) Hei folkens! Fikk min nye BMW M4 F82 og etter ca 2 ukers tid med bilen, har jeg klart å kjøre over en stein som lå midt i "Smedstadstunnelen". Klarte da å lage ca 1cm bulk på eksosrøret midt under bilen. Føler at bilen ikke trekker like bra som før smellet, samtidig som en del av lyden har blitt borte under kjøring/rusing av motor. Har vært innom Svendsen Eksos på Ruud og de har kappet og sveiset vekk bulken, men det hjalp ikke så mye. Har noen peiling på hva som kan være problemet? Takk for at dere bruker tid til å svare! Endret Mai 7, 2016 av khanhle92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 7, 2016 Share Skrevet Mai 7, 2016 Kan ikke tro at det skal ha noen innvirkning på effekt og lyd, iallfall ikke etter at det ble utbedret. Kan det være andre ting som gjør at du opplever bilen slik? Dra til merkeforhandler og få dem til å kjøre en diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
khanhle92 Skrevet Mai 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2016 (endret) 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: Kan ikke tro at det skal ha noen innvirkning på effekt og lyd, iallfall ikke etter at det ble utbedret. Kan det være andre ting som gjør at du opplever bilen slik? Dra til merkeforhandler og få dem til å kjøre en diagnose Har vært hos merkeforhandler og tatt en diagnose, men finner ikke feil. Fikk time på mandag og får krysse fingrene på at feilen blir oppdaget... Endret Mai 8, 2016 av khanhle92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Tipper det er placebo som er ute å lurer her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) Tenker også umiddelbart som @CrZyWiz at det kun sitter i hodet. Gratulerer med fin bil! Endret Mai 8, 2016 av HPVL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Dette opplever jeg med min noen ganger men det er fordi bilen ikke er varm nok til å frigi full gamp. Når den blir varm, og da vel og merke også girkassen også så frigjør den hele spekteret av helvett som ligger under panseret. Noen ganger er den bare helt ekstrem og går langt bedre enn normalt, både hva gjelder lyd, turbo og moment. Girkassen er da helt sinnsvak og girer med noen ekstremt og med nærmest et smell inni gir. Naturlig nok antar jeg at du har alt på sport+ for det bør du ha helt fra du starter bilen, da går det noe raskere med oppvarmingen. Men vær litt obs hvor en kutter for det er en del ressonansutstyr inni eksosanlegget uten at jeg har studert akkurat det så nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå