E28 TURBO Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 Hei. ¨Har fått trøbbel med min kjære E91 330xd med 195k med aut og adaptiv cruise 2006mod Den begynte før påske med at jeg kjente et kutt i motorkraft. Når dette skjedde går skjermen i mørkt, radio kutter og kommer på igjen, feilkode på alt hva abs sensorer angår, abs, stabilitets kontroll, antispinn, girkasse, blink lys virker ikke når dette skjer og hvis det pågår over flere sekunder før strøm kommer tilbake mister jeg all trekk kraft i kasse. Motor spikrer også, men stopper ikke. Varmeapparat går og ned. Det har gått på mer og mer og bilen står nå til BMW i Strømstad. (3uker ventetid i Norge) Vi får håpe de finner ut av noe, men i og med at feilen kan kalles periodisk da den kommer og går er jeg redd dette kan bli vanskelig. Ville derfor høre om andre her inne med e61 eller e91 har hatt noe lignende. Jeg har sjekket at batteriet ikke er løst og at alle større jordklemmer sitter som de skal. Det kan virke som det er verre i regn, men skjer i varm tørt vær også. Sist helg gikk den ned og opp hele tiden i perioder og jeg slet med å komme meg hjem fra Oslo med campingvogna. Nå man stopper og starter er normalt feilen borte en stund og kommer tilbake etter 1min eller 12 14t kjøring, varierer veldig, men virker som det har blitt mer og mer hyppig. Jeg må si er usikker hvor jeg skal starte, har ikke samme tilgang på Bosch 570 lengre og jobber så mye at det er ikke lett å få så mange timer med bilene. Skjønner at dette er ganske abstrakt problemstilling, men kanskje det ringer en bjelle for noen? På forhand takk. Truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Mai 10, 2016 Share Skrevet Mai 10, 2016 Ville sjekket at kabelen på batteriet sitter skikkelig. At det ikke er irring i kablingen fra batteriet. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2016 Det er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2016 Ingen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Tar batteriet lading? Gammelt batteri? Kan være dynamo. Har fått lignende symptomer når jeg måtte bytte dynamo på min forrige e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 (endret) Har du avtagbar spenningsregulator på dynamoen, så sitter det to kullstifter på den som slites ned å gradvis mister fjærtrykket. Å du mister lading. Bosch har det på noen dynamoer. Her er det mye smågodt... :) Endret Mai 29, 2016 av 04E46330XD Redigering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 (endret) Har vanskelig for å tenke meg det kan være dynamo siden du sier all støm kutter i noen sekunder, hadde ikke dynamo fungert ville batteriet blitt blitt gradvis tømt og etterhvert ville det ikke vært nok strøm til å drive bilen. For meg høres det ut som dårlig jord eller pluss kabelen på batteriet som har dårlig kontakt. Vet at du har en IBS på pluss kabel, mulig denne som skaper noe problemer for deg. Edit: Du kan også sjekke opp i om det er noe vann som har klart i sneket seg inn i koblingsboksen i motor rommet. Kan tenke meg at det kan oppstå litt problemer med dårlig kontakt viss det kommer rust og grønn gugge inni der. Endret Mai 13, 2016 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 (endret) Hadde det vært en 2007 så hadde det nok vært denne: Men ser du skriver 2006 mod så da er sannsynligheten liten, hva sier diagnosen? litt rart at skjermen slukker motorkraften svekkes og abs og dtc kommer på. Høres jo nesten ut som den kan være pluss kabelen som går fra batteriet og under chassie og opp i motorromet. Har lest en plass at det er enkelte som har hatt problemer med at kabelen nesten er ryki under bilen. mins å huske at det var e90, men kan nok også være ibs, som nevt over. Endret Mai 13, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2016 heisann. se her var det litt matnyttig. Skal få sjekket dette her. Har hatt bilen på BMW forhandler i Strømstad pga 3 uker ventetid i Østfold. Men de skulle se på bilen tirsdag, og hadde ikke startet på det på fredag. De skulle ringe når de hadde sett på det fredag, men ringte ikke. Jeg ringte dem kvart på 4 og fikk da beskjed om at det ikke lå noen lagrede feil, unntatt en oppkomst på feil på skjermen. Har og mer tro på en dårlig strøm kabel av noe slag. Har en gang da det var ille fått opp symbol for ladeproblemer. Men er masse strøm på den ved kald start og både batteri og dynamo er 1,5 år gamle. Jeg skal hente bilen igjen på mandag og kikke mer på det selv. Har mistet litt trua på en del merkeforhandlere. Skal sjekke alt hva dere har skrevet angår. Takk for alle tips!! Truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Februar 4, 2018 Share Skrevet Februar 4, 2018 Fang du ut feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå