Gå til innhold

Kjøpe ny F30 330e - noen spørsmål

Share

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på å kjøpe ny F30 (330e) og har fått tilbud av forhandler. Se utstyrsliste under. Kom gjerne med tilbakemeldinger på hva dere ville gjort annerledes, valgt bort eller valgt inn. 

1. Vinterfelger med dekk (18") koster 34000 som jo er mye penger. Hva mener dere om å bruke 20-25000 kr på uoriginale felger i stedet? Kan få en del utstyr for 10-15.000 kroner...  Hva ville dere gjort?
  2. Hvordan går jeg frem for å finne korrekt (uoriginale) felger til denne bilen i 18" (må ha 18" grunnet M-sportsbremser)? Da tenker jeg mest på impress(?) og slike ting jeg ikke kjenner så godt til. Felgstørrelse (inches) og bredde er jo greit.. Hvilke merker har god kvalitet?
  3. Blir 19" for drøyt? Hva mener dere om 19" vs. 18" på sommerhjul?
  4. Nødvendig med ConectedDrive? Vil jeg uansett får iRemote med mulighet for åpning/lukkin og klimatisering av bil? Hva vil jeg miste av "viktig" informasjon?
  5. Hva mener dere om alarm på en slik bil? Jeg regner med jeg vil få gps-posisjon i iRemote (jeg kjører i3 i dag..)?

BMW F30 330e v1.1.pdf

Takk for svar =)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt uoriginale felger til en helt ny bil, da ville jeg i såfall sett meg om etter pent brukte originalfelger. Untaket er jo selvsagt uoriginale kvalitetsfelger men de koster gjerne mer enn 35 000 kr med dekk. Når folk kommer kjørende med sånn GS felger på helt nye biler så tenker jeg at her kjøpes det ny bil på stramt budsjett. Som igjen betyr ett stramt budsjett på vedlikehold, som man igjen styrer unna når man skal handle brukt :) 34 000 kr er virkelig ikke mye på totalsummen på en ny bil som dette, i såfall ville jeg vurdert en rimeligere bil ;) 

Er vel også noe ventetid på 330e, går vel fort en del månder før folk får bilene sine. Jeg anbefaler fortsatt F22 220i som jeg gjorde i den forrige tråden din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anterialis skrev:

Hei,

lurer på å kjøpe ny F30 (330e) og har fått tilbud av forhandler. Se utstyrsliste under. Kom gjerne med tilbakemeldinger på hva dere ville gjort annerledes, valgt bort eller valgt inn. 

1. Vinterfelger med dekk (18") koster 34000 som jo er mye penger. Hva mener dere om å bruke 20-25000 kr på uoriginale felger i stedet? Kan få en del utstyr for 10-15.000 kroner...  Hva ville dere gjort?
  2. Hvordan går jeg frem for å finne korrekt (uoriginale) felger til denne bilen i 18" (må ha 18" grunnet M-sportsbremser)? Da tenker jeg mest på impress(?) og slike ting jeg ikke kjenner så godt til. Felgstørrelse (inches) og bredde er jo greit.. Hvilke merker har god kvalitet?
  4. Nødvendig med ConectedDrive? Vil jeg uansett får iRemote med mulighet for åpning/lukkin og klimatisering av bil? Hva vil jeg miste av "viktig" informasjon?
  5. Hva mener dere om alarm på en slik bil? Jeg regner med jeg vil få gps-posisjon i iRemote (jeg kjører i3 i dag..)?

BMW F30 330e v1.1.pdf

Takk for svar =)

Du kan jo kjøpe brukte originale felger(på finn), så ser ikke noe problem med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod ovenfor samme dilemma som deg, jeg synes ikke det er verdt å betale over dobbel pris kun for å få originalfelger på vinteren. 

Kjøpte selv GS Split i 18" ferdige med sensorer og Continental dekk for 15.000 ferdig levert, synes de ser helt ok ut og de går fint over M-sport bremsene. De som mener jeg er kjip får bare mene det, resten av bilen gjenspeiler at jeg ikke er kjip så.. :P

Connected drive er også greit å få med seg, fin kø underholdning med nyheter, vær og internett. Office funksjonene og app funksjonene har jeg ikke prøvd (og tror ikke jeg blir å gjøre det heller). 

19" er ikke for drøyt synes jeg, men kan du bestille uten runflat dekk så gjør det. De støyer og sporer en del. 

Alarm må du kjenne litt på selv tror jeg, det går an å deaktivere tracking funksjonen fra iDrive såfremst man kan skru på tenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anterialis skrev:

Hei,

BMW F30 330e v1.1.pdf

Takk for svar =)

Fikk min 330e i starten av april, og synes også det var fryktelig dyrt for 18" vinterfelger. Jeg gikk i stedet ned på 17" (har ikke M-sport bremsene), om de er originale eller ikke har jeg faktisk ikke sjekket men de var i hvert fall en god del rimligere enn 18". Gikk for 19" på sommer og angrer ikke på det. Droppet alarm. Du får tracket den med remoten, men som en nevnte over kan dette skrus av i iDrive i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Anser meg selv som prisbevisst, ikke gjerrig ;) Jeg ser absolutt poenget med originale felger på vinterhjul, ville nok tenkt litt sånn selv som du insinuerer over. 

Jeg har connectedDrive på min i3 i dag, har sjekket været 1 gang da bilen var ny, ellers ubrukt... Dersom det er det samme i 330e er det ingen vits for meg, men grunnet til at jeg spør her er jo om det skulle være noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...