Labbetussen Skrevet Mai 26, 2016 Share Skrevet Mai 26, 2016 Vurderer sterkt bytte til m50 innsug til min m52b25 motor da jeg har lyst å se om det er så stor forskjell som folk skal ha det til. Noen som har peiling på hvor det går ann å få tak i billige braketter til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 27, 2016 Share Skrevet Mai 27, 2016 Forskjellen som folk "skal ha det til", vil være hovedsaklig på M52B28 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mai 27, 2016 Share Skrevet Mai 27, 2016 5 timer siden, CrZyWiz skrev: Forskjellen som folk "skal ha det til", vil være hovedsaklig på M52B28 motoren. Å? Hører/leser mest om M50 innsug på M52B25 jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 29, 2016 Share Skrevet Mai 29, 2016 (endret) On 27.5.2016 at 14.08, RCmannen skrev: Å? Hører/leser mest om M50 innsug på M52B25 jeg? Da burde du revurdere kilden du leser Det er 2.8 literen som hovedsaklig blir strupet av det restriktive innsuget som er org. og således den som tjener mest på å skifte. Ville ikke gjort dette på en B25. Endret Mai 29, 2016 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 29, 2016 Share Skrevet Mai 29, 2016 Er du som tar feil nå. M52B25 er den som står i 323i og 523i, innsuget på de er strupet. Så med M50B25 innsug og remap så kan du få mer hester ut av motoren da M50B25 innsuget har større luftkanaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 1, 2016 Share Skrevet Juni 1, 2016 On 29.5.2016 at 17.18, DanielStance skrev: Er du som tar feil nå. M52B25 er den som står i 323i og 523i, innsuget på de er strupet. Så med M50B25 innsug og remap så kan du få mer hester ut av motoren da M50B25 innsuget har større luftkanaler. Hvor har jeg skrevet noe annet? Les hva som blir skrevet du, så forklarer du hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 1, 2016 Share Skrevet Juni 1, 2016 M52 innsugene er like, både på 2,5l og 2,8l. Men 2,8 vil naturligvis ha mer luft enn en 2,5liter. Derfor er det mer å hente. De fleste 323 og 523 bli benket til over 180hk så i realiteten er det liten forskjell og jeg ville ikke giddet gjort det på m52b25. Har gjort det på en m52b28 og det var helt ok, men ikke noe wowfaktor her, du blir skuffet om du har store forhåpninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 1, 2016 Share Skrevet Juni 1, 2016 1 time siden, LianLi skrev: M52 innsugene er like, både på 2,5l og 2,8l. Men 2,8 vil naturligvis ha mer luft enn en 2,5liter. Derfor er det mer å hente. De fleste 323 og 523 bli benket til over 180hk så i realiteten er det liten forskjell og jeg ville ikke giddet gjort det på m52b25. Har gjort det på en m52b28 og det var helt ok, men ikke noe wowfaktor her, du blir skuffet om du har store forhåpninger Bingo! M52B25 bremser i noen tilfeller opp mot 185hk originalt, og en 323 har samme 0-100 tid som en 325. Ergo 2.5 literen blir lite hemmet av innsuget. Motoren får derimot en fordel av org. innsuget, ved at dreiemoment og effekt er tilgjengelig på ett lavere turtall. LianLi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå