Daniel80 Skrevet Mai 28, 2016 Share Skrevet Mai 28, 2016 Har fått ny styreenhet av Bmw på nybilgarantien, men jeg har kjøpt meg M Performance styreenhet som jeg vil bruke isteden. Selger derfor den nye original styreenheten. Den må antagelig omprogrameres for å brukes i en annen bil. Er til en 2011 520d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 28, 2016 Share Skrevet Mai 28, 2016 Dersom denne har vært programmert til din bil er det _svært_ få (i verden) som får til å bruke denne i noe annet. Den har derfor desverre relativt begrenset verdi. (ikke for å ødelegge slagstråden din, bare ment som en "vær obs") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mai 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2016 8 timer siden, TRF-Racing skrev: Dersom denne har vært programmert til din bil er det _svært_ få (i verden) som får til å bruke denne i noe annet. Den har derfor desverre relativt begrenset verdi. (ikke for å ødelegge slagstråden din, bare ment som en "vær obs") Hvorfor skulle det være problematisk å bruke den styreenheten i en annen bil? Om man har ett program til sin bil er det vel bare å legge det inn på den styreenheten så vil det fungere som normalt vel? Litt som ved Chiptuning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 28, 2016 Share Skrevet Mai 28, 2016 (endret) Fordi det er forskjell på en _ny_ styreenhet, og en som har vært programmert inn i en bil. Du får ikke pare en ecu med mer enn en eneste CAS. Så nei, ikke i det hele tatt som chiptuning. Endret Mai 28, 2016 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Mai 28, 2016 Share Skrevet Mai 28, 2016 (endret) Hmm intressant. Jeg ble bare nysgjerrig nå. Bare for å sette det litt på spissen. Er det da mulig vis han tar ut cas modulen og flytter den over med orginale styreenheten, å koder om de andre modulene vil det da virke? Han vil da ha problemer med den mperformance styreenheten han har da denne er knyttet opp mot cas modulen som han har solgt til styreenheten. Å han som kjøper den orginale vil slite med at vin nr ikke stemmer. Eller er teorien min feil her da? Spør sikkert veldig dumt men don`t need to know men er nice to know;-) Endret Mai 28, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juni 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2016 On 28.5.2016 at 17.01, TRF-Racing skrev: Dersom denne har vært programmert til din bil er det _svært_ få (i verden) som får til å bruke denne i noe annet. Den har derfor desverre relativt begrenset verdi. (ikke for å ødelegge slagstråden din, bare ment som en "vær obs") Har sjekket litt opp , og du har selvsagt rett Får bare ha styreenheten liggende i tilfelle M Performance styreenheten skulle ta kvelden en gang i fremtiden da Kjedelig at jeg ikke får noe mere utbytte av en flettny styreenhet, men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå