kgjersda Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Opplevde når jeg jobbet med ekspansjonstanken at nippelen løsnet. Ser andre også har opplevd dette på "internett". Er det mulig å lime denne på igjen med epoksy eller tisvarende? Alt trykket går jo gjennom stålrøret inne i nippelen. Trenger vel bare at den blir holdt på plass. Har hjertens ikke lyst å betale 1000kr for en ny tank når det er en så liten ting som faktisk er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Kjent problem på BMW bensin motorer. Bensin motorene til BMW er såpass varme og varmer alt rundt at nesten all plast blir sprøtt over tid, rører man det, knekker det. Kjøp ny tank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Koed har til 476,- ellers så finner du ennda billigere på Ebay. Kjøledeler i plast skulle vært forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet Juni 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2016 (endret) Ender opp med å kjøpe ny tank, blir original BMW-tank. Drømmen må jo være å kjøpe seg en tank og radiator fra Zionsville https://www.zionsvilleautosport.com/store/bmw-e39-super-duty-cooling-kit-ii-1999-03-i6/ Endret Juni 4, 2016 av kgjersda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 Det er flere som lager alu radiatorer men de fra Zionsville er vel liksom kremen ja når det er sagt så har jeg måttet bytte radiator på både en E28 og en E34 pga jeg løsnet slangen som gikk inn på radiator, jeg gjør aldri det lenger, skal jeg ha radiator ut av bil, så løsner jeg heller slangene på termostathuset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet Juni 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2016 Godt tips! Måtte faktisk bytte slangen fra aux-pumpen til motoren, går ut i fra at dette var pga jeg drev på med den tidligere og ødla den E39 sitt kjølesystem burde nok totaloverhalest en gang hvert 10. år. Slangen/festet til vannpumpen fikk en hårsprekk når jeg var på tur til Trondheim. Det ble teipet godt igjen og sjekket/fyllte på kjølevæske et par ganger til på turen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå