kh82 Skrevet Juni 4, 2016 Skrevet Juni 4, 2016 Ser noen av disse har både 163hk og 177hk,kom e60 520d med to forskjellige 2l motorer? Er det greie motorer dette?
Otis Skrevet Juni 4, 2016 Skrevet Juni 4, 2016 Det er samme motor bare annen programvare. De er rimelig greie om man ser bortifra registerkjede problematikken og svinghjul havari på manuell girkasse.
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2016 Skrevet Juni 4, 2016 520d kom med to forskjellige motorer, avhengig av når den er produsert. Frem til 09/2007 er det M47D20. Denne motoren ble levert med både 150hk og 163hk. Etter 09/2007 kom det en ny motor (den som er kjent for registerproblematikk) kalt N47D20. Denne finnes som både 163hk og 177hk.
kh82 Skrevet Juni 11, 2016 Forfatter Skrevet Juni 11, 2016 (endret) Er det kontruksjonsfeil i registeret på dem? Hva kan gjøres for å unngå problemer med dette? Så både m47 og n47 har problem med register? Jeg er ute etter en driftsikker bil da jeg må pendle relativt langt til å fra jobb hver dag. Har lest om e60 525d å skjønner det er mye prakk med disse. Veldig synd egentlig for har virkelig lyst på en e60 525d... Men e90 og e92 320d,er dette driftsikkert eller mye prakk her også? Blitt skremt av all lesningen,fornuften sier vw passat 1.9tdi manuell men klarer ikke få e60 helt ut av hodet hehe. Endret Juni 11, 2016 av Halse82
hanzhe Skrevet Juni 11, 2016 Skrevet Juni 11, 2016 Alle rekkeseks-dieselmotorene i E60 er basert på M57 og er en meget solid motor. Det er vel ingen feil som preger *25d i større grad enn *30d, det er i store trekk samme motor. 2 års eie med 525d nå og ingen feil knyttet til motor. Ut over normalt vedlikehold har det blitt byttet glødeplugger og batteri. Det er vel ikke verre enn å sjekke om *20d-en du vurderer har vært inne og fått problemet med registerkjedet utbedret. Otis, Shattered og kh82 reagerte på dette 3
kh82 Skrevet Juni 11, 2016 Forfatter Skrevet Juni 11, 2016 Du har automat i 525d din? hva får du den ned i på langkjøring? Noen som vet konkret hva som må gjøres med registeret på n47 og m47 for å unngå havari?
Otis Skrevet Juni 11, 2016 Skrevet Juni 11, 2016 Jeg har 525d med 197hk og automat. Går stort sett på 0.51-0.6 liter per mil på langkjøring. kh82 reagerte på dette 1
hanzhe Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 Jeg har 525d prefacelift med automat. Forbruket relativt likt dog noen hakk høyere enn det Otis har. 0.55-0.65 med pen langkjøring. Min har akkurat bekket 180 000.
Otis Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 8 timer siden, Halse82 skrev: Hvor langt har du kjørt med den otis? Fra 82kkm til 114kkm.
kh82 Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Skrevet Juni 12, 2016 6 hours ago, Otis said: Fra 82kkm til 114kkm. Hvilken årsmodell er din? Hva bør jeg se etter når jeg eventuellt drar for å se å prøve 525/530d? er det enkelte årsmodeller man bør unngå osv?
Otis Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 2008. Skal du ha 525 så kan du like godt vurdere 530 da den har sterkere girkasse og selvsagt motor. Mens 2007 og 2008 er helt lik. 2009 har cic navigasjon. 2010 har andre speil og andre farge valg på lakk.alt under 2007 er ikke facelift om det er viktig. kh82 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå