Skare1 Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Nylig kjøpt en BMW 528IA Touring, la merke til i dag at den er registrert som varebil (N1) i vognkortet, samt den er regga med 5 sitteplasser? Så ikke så nøye på vognkortet når jeg kjøpte den, så la ikke merke til dette før nå. Er det lovlig å sitte 5 personer i bilen eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Hvilken farge er det på skiltene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Står en del her http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/flere-vil-fortsatt-tilby-varebiler-med-baksete-loesning/a/10074492/ du kan ha varebil på hvite skilter otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 2 timer siden, Otis skrev: Hvilken farge er det på skiltene? Hehe, de er hvite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 2 timer siden, flobben skrev: Står en del her http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/flere-vil-fortsatt-tilby-varebiler-med-baksete-loesning/a/10074492/ du kan ha varebil på hvite skilter otis Har allerede lest den artikkelen der, og fikk egentlig lite ut av den. Føler det står om biler som først er varebiler, som senere blir registrert som personbiler når de er noen år gamle. Eller er det slik at en bil som tidligere har vært varebil vil fortsatt være en varebil i vognkortet, etter den er registrert med 5 seter og hvite skilt er anskaffet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Jeg leste litt om dette og det er visstnok kun en formalitet å få en varebil med hvite skilt omregistrert til en personbil. Man slipper å betale avgifter og dermed sluttet Norge å tillate dette 01.06.2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 2 timer siden, Otis skrev: Jeg leste litt om dette og det er visstnok kun en formalitet å få en varebil med hvite skilt omregistrert til en personbil. Man slipper å betale avgifter og dermed sluttet Norge å tillate dette 01.06.2004. Forstår jeg deg rett, så er alt i orden med min bil, og jeg kan kjøre med 5 personer uten å frykte å bli stoppet? Takk for svar forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Utifra hva jeg har forstått, ja. Men det tryggeste er vel å sjekke på vegvesen.no. Men jeg hadde ikke bekymret meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 37 minutter siden, Otis skrev: Utifra hva jeg har forstått, ja. Men det tryggeste er vel å sjekke på vegvesen.no. Men jeg hadde ikke bekymret meg. Yes, takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Her står det noe. Virker ihvertfall som at det er veldig enkelt å gjøre en n1 til en m1. Og at en moms avgift må betales. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå