Gå til innhold

E39 min er registrert som varebil, men med 5-seter?

Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt en BMW 528IA Touring, la merke til i dag at den er registrert som varebil (N1) i vognkortet, samt den er regga med 5 sitteplasser? Så ikke så nøye på vognkortet når jeg kjøpte den, så la ikke merke til dette før nå. Er det lovlig å sitte 5 personer i bilen eller ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, flobben skrev:

Har allerede lest den artikkelen der, og fikk egentlig lite ut av den. Føler det står om biler som først er varebiler, som senere blir registrert som personbiler når de er noen år gamle.

Eller er det slik at en bil som tidligere har vært varebil vil fortsatt være en varebil i vognkortet, etter den er registrert med 5 seter og hvite skilt er anskaffet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt om dette og det er visstnok kun en formalitet å få en varebil med hvite skilt omregistrert til en personbil. Man slipper å betale avgifter og dermed sluttet Norge å tillate dette 01.06.2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Jeg leste litt om dette og det er visstnok kun en formalitet å få en varebil med hvite skilt omregistrert til en personbil. Man slipper å betale avgifter og dermed sluttet Norge å tillate dette 01.06.2004.

Forstår jeg deg rett, så er alt i orden med min bil, og jeg kan kjøre med 5 personer uten å frykte å bli stoppet? :) Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...