osteper Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 (endret) Hei, sliter litt med at min E39 føles "løs" bak i svinger og ved ujevnheter i veien (den sporer bak om det er spor i veien). Har byttet knirkeforing, integralledd og de 4 foringene som holder hele bakstillinga. Hjalp lite med nye knirkeforinger, men ble betydelig bedre etter å ha bytta de foringene som holder bakstillinga. Men er fortsatt ikke helt som det skal være. Har og byttet dempere bak, men disse var brukte så mulig de er dårlige? Vet ikke om det kan ha noe å si. Så lurte på om noen har noen tips til hva det kan være? Edit: Er en 1998 mod 525tds Endret Juni 9, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Da har du ikke skiftet de to stagene oppe på hver side? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 3 timer siden, Otis skrev: Da har du ikke skiftet de to stagene oppe på hver side? Det stemmer, har byttet det ene for over 1 år siden. Men usikker på om det er OEM kvalitet da jeg bestilte noe billiggreier fra Koed. Kan disse få bilen til å oppføre seg slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Når du har skiftet alt det andre så er det jo bare de 4 stagene igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Kan også være slitne foringer i bærebroen vel? Jeg har ihvertfall bestilt meg nokken polyforinger der, sammen med polyforinger i de øvre bærarmene. Bytter bare foringene, då kulene er tight å fin enno. Hele bærearmer oppe koster jo en tusenlapp hver i Lemfõrder. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juni 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2016 2 timer siden, Trond H. Olsen skrev: Kan også være slitne foringer i bærebroen vel? Jeg har ihvertfall bestilt meg nokken polyforinger der, sammen med polyforinger i de øvre bærarmene. Bytter bare foringene, då kulene er tight å fin enno. Hele bærearmer oppe koster jo en tusenlapp hver i Lemfõrder. Ja har mistenkt de og, men fant lite om bytting av disse på nettet. Virker som det er sjeldent de går i stykker? Hvor får man tak i polyforinger for disse? Blir fort dyrt om man skal bytte alle de 4 bærearmene ja, kjipt om det ikke er de som er problemet. Får sjekke med et spett/brekkjern når jeg får tid, se om jeg ser noe som er åpenbart utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 (endret) Kan forresten legge til at når bilen er jekket opp, og jeg tar tak i dekket kl. 9 og 15 er det litt slark. Kl. 12 og 18 virker det veldig fast. Er dette et tegn på at de 2 øvre bærearmene er gåene? Endret Juni 12, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 12, 2016 Share Skrevet Juni 12, 2016 Ihvertfall 1 av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 23 minutter siden, Otis skrev: Ihvertfall 1 av de. Okei, da blir det å bestille inn bærearmer ved neste lønning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 14, 2016 Share Skrevet Juni 14, 2016 On 10.6.2016 at 12.12, osteper skrev: Ja har mistenkt de og, men fant lite om bytting av disse på nettet. Virker som det er sjeldent de går i stykker? Hvor får man tak i polyforinger for disse? Blir fort dyrt om man skal bytte alle de 4 bærearmene ja, kjipt om det ikke er de som er problemet. Får sjekke med et spett/brekkjern når jeg får tid, se om jeg ser noe som er åpenbart utslitt. Kan tenke meg at grunnen til at det ikkje står så mye på nettet om det, er at orginalt får man kun tak i hele bærebroer. Foringene på mine bærebroer er sliten, og man ser slipp i ytterkantene Polyforinger selges hos en del, de jeg kommer på i farten er; www.qwt.no www.autobua.no www.brakes.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juni 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2016 4 timer siden, Trond H. Olsen skrev: Kan tenke meg at grunnen til at det ikkje står så mye på nettet om det, er at orginalt får man kun tak i hele bærebroer. Foringene på mine bærebroer er sliten, og man ser slipp i ytterkantene Polyforinger selges hos en del, de jeg kommer på i farten er; www.qwt.no www.autobua.no www.brakes.no Mange takk for tips! Merker du noe til at de er dårlige når du kjører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 14, 2016 Share Skrevet Juni 14, 2016 Litt off topic: Men hvilke foringer/stag i bakstilling er det som gjør at bilen blir "kalvbeint" bak igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 14, 2016 Share Skrevet Juni 14, 2016 De øvre. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juni 15, 2016 Share Skrevet Juni 15, 2016 14 timer siden, osteper skrev: Mange takk for tips! Merker du noe til at de er dårlige når du kjører? Nja, merker det mest på dekkslitasje det er også en liten antydning til sporing. Men sporingen og dekkslitasjen kan like godt skyldes foringene/stagene oppe, knirkeforingene er nett byttet så de er det ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juli 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2016 Har nå byttet de 4 øvre bærearmene bak og, hjalp svært lite til ingenting. "Sporer" fortsatt bak når veien er ujevn og sporete og kaster seg ut/krenger i svinger. Har til nå bytta de 4 foringene som holder hele bakstillinga, knirkeforing, integralledd, lenkearmer og de 4 øvre bærearmene Setter stor pris på tips om hva dette kan være, savner E39 kjørekomforten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå